Resultat 1 till 2 av 2

Student och webbutvecklare intresserad i att fördjupa kunskaper om SEO

  1. #1
    GetWebs avatar
    GetWeb GetWeb är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    feb 2016
    Inlägg
    1
    Som titeln lyder vill jag lära mig mer om SEO.

    Självklart tänker jag på bra innehållsstruktur när jag gör sidor men det finns garanterat förbättringsmarginal. Har en webbyrå som UF företag där vi gör skräddarsydda hemsidor.

    Om ni vill kan ni gärna ge tips på min sida GetWeb.

    Har ni något bra verktyg för att kolla hur effektiv ens SEO är?

  2. #2
    spexers avatar
    spexer spexer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    131
    Hej, tittade lite snabbt på din sajt. Design och strukturmässigt tror jag den funkar bra ur SEO-synpunkt (har dock inte kollat koden utan bara utgått från att den är ungefär lika "ren" som designen).

    Om jag hade varit du, hade jag börjat med att fundera på vilka ord du vill synas/ranka för. Vilka besökare vill du nå med din sajt? Låtsas sedan att du är en av dessa potentiell besökare/kunder, vad tror du att dessa skulle söka efter för att nå de tjänster som du erbjuder?

    En sökning efter det du erbjuder = "Skräddarsydda hemsidor och design" kanske snarare ser ut så här "företag som bygger unika professionella hemsidor".

    Försök helt enkelt tänka vad köparen söker istället för hur du som skapar/säljare vill beskriva din produkt (självklart kan du mycket väl beskriva ditt koncept som t.ex. skräddarsydda hemsidor och design i text, men ur SEO-synpunkt kan det vara dumt att slösa bort värdefulla rubriker & titlar på detta).

    Se sedan till att skapa unika titlar och rubriker som passar på dina respektive undersidor.

    Detta är bara några grundläggande tips om hur du kommer in i tänket kring SEO. Kanske är du redan inne i det, men eftersom jag enbart har hemsidan som du länkade att gå på utgår jag från vad jag såg där.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Student som letar skribentjobb!
    Av blombergjonny i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 20:45
  2. Hungrig student letar jobb som skribent
    Av blombergjonny i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 14:34
  3. Webbutvecklare inom PHP
    Av Andreas_Bergstrom i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 14:04
  4. Webbutvecklare sökes
    Av alexnetbus i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 19:35
  5. Student undrar över kostnad och tidsåtgång
    Av mowa i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 12:04