Resultat 1 till 7 av 7

Wordtracker tjänst värt?

  1. #1
    eidos-s avatar
    eidos- eidos- är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Skutskär
    Inlägg
    25
    är det värt att köpa en keyword(s) tjänst på ex wordtracker.com ?

  2. #2
    Rasmuss avatar
    Rasmus Rasmus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Soliga Skåne
    Inlägg
    78
    Jag har inte gjort det själv, men vet folk som har gjort det och varit mycket nöjda, man kan tydligen beställa för en dag bara och planerar man bra då kan man låta bli att göra av med så mycket pengar.

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Kan man inte få samma uppgifter fast gratis här ?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Rasmuss avatar
    Rasmus Rasmus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Soliga Skåne
    Inlägg
    78
    När man betalar för tjänsten ska man tydligare få mycket bättre information. Har dock aldrig testat det själv som sagt.

  5. #5
    eidos-s avatar
    eidos- eidos- är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Skutskär
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av Rasmus
    När man betalar för tjänsten ska man tydligare få mycket bättre information. Har dock aldrig testat det själv som sagt.
    Jag betalade för denna tjänst i ett dygn och det verkade ganska så bra, men tänkte om någon mer erfaren visste.

  6. #6
    viktors avatar
    viktor viktor är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1
    Samma möjlighet finns även att få om man använder sig av google eller overture / yahoos tjänster med betalade länkar.

  7. #7
    Victors avatar
    Victor Victor är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Birkastan, Stockholm
    Inlägg
    25
    För att förtydliga för alla intresserade så kommer WordTrackers statistik från meta-sökmotorer så som Metacrawler (som simultant söker genom Google, Yahoo, MSN och, åtminstone tidigare, Ask Jeeves - numera Ask). Det helt fria Overture Keyword Selector Tool, för att ta ett exempel, baserar å sin sida sin statistik på trafik inom det egna nätverket.

    Fördelarna med WordTracker är i min och andras mening flera. Dels så gör WT skillnad på pluralis och singularis, vilket innebär något mer detaljerad (läs mindre missvisande) statistik. Dels så är Overtures statistik något besudlad av diverse verktyg som genomför automatiska sökningar för att kontrollera specifika sökord och dylikt (någon SEM-aktiv som känner igen sig?).

    Personligen så tycker jag att såväl WT:s som OT:s statistik med framgång kan kombineras och nyttjas för att få en fingervisning om popularitet. DP:s Keyword Suggestion Tool visar statistik från båda tjänster, men notera att den fria versionen av WT inte är lika flexibel som den kommersiella.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Fri version av wordtracker
    Av cabdirazzaq i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 09:57