Resultat 1 till 2 av 2

Lansering av norsk sajt.

  1. #1
    A.Os avatar
    A.O A.O är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    5
    Hej,

    Vi har idag en klassisk affiliate-sajt som vi har gjort en norsk version av. Vi har en .NO domän som som är en norsk översättning av den svenska domänen.

    Nu vill vi lägga in länkning att vi stödjer norska på sajten. Det problem jag ställs inför är att sidorna är inte identiska. Vi kan tex ha en produktsida som är unik för Sverige och tvärtom. (därför ingen idé att göra en översättning, då produkten bara sälj exklusivt i Sverige alt Norge)

    Hur gör jag detta på bäst sätt för att google ska se det som att vi stödjer fler språk och inte bara länkar till en random sajt?

    Väldigt tacksam om någon med lite insikt kan hjälpa oss på traven.

  2. #2
    luddes avatar
    ludde ludde är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2017
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av A.O Visa inlägg
    Hej,

    Vi har idag en klassisk affiliate-sajt som vi har gjort en norsk version av. Vi har en .NO domän som som är en norsk översättning av den svenska domänen.

    Nu vill vi lägga in länkning att vi stödjer norska på sajten. Det problem jag ställs inför är att sidorna är inte identiska. Vi kan tex ha en produktsida som är unik för Sverige och tvärtom. (därför ingen idé att göra en översättning, då produkten bara sälj exklusivt i Sverige alt Norge)

    Hur gör jag detta på bäst sätt för att google ska se det som att vi stödjer fler språk och inte bara länkar till en random sajt?

    Väldigt tacksam om någon med lite insikt kan hjälpa oss på traven.
    Precis så her:

    https://moz.com/learn/seo/hreflang-tag

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-01-24, 17:44
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 18:19
  3. SEO att tänka på innan lansering av en ny sajt?
    Av JonnyMax i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 14:06
  4. Lansering av Google Instant
    Av Jim Westergren i forum Nyheter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 12:59
  5. SEO hjälp inför lansering av webbshop
    Av hoynala i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 13:23