Resultat 1 till 3 av 3

Återkommer Google till en sida med innehåll som bara"sparas om"?

  1. #1
    Göteborgs universitets avatar
    Göteborgs universitet Göteborgs universitet är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2014
    Inlägg
    7
    Vad jag har förstått så återkommer Google oftare till en sida med innehåll som regelbundet uppdateras för att uppdatera och hämta det som är nytt. Men hur är det om man bara "sparar" om sina statiska, fasta sidor så att de uppfattas som ”uppdaterade”? Ex. sidor som har gamla publiceringsdatum - 2011-08-08?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Nej, det kommer inte göra någon skillnad i längden. Möjligen skulle de under en kortare period indexera om sidorna lite oftare, tills de inser att inget faktiskt är förändrat, och då återgå till tidigare frekvens.

    Samtidigt, om sidorna inte förändras finns det ju ingen anledning att försöka få Google att uppdatera sitt index, de har ju redan innehållet där.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kan finnas anledning i en del fall att uppdatera även om innehållet inte har förändrats.
    Om sidan nås via en sökning och datumet ligger några år tillbaka i tiden kan den som söker uppfatta innehållet som inaktuellt. Och då inte besöka sidan.

    Om innehållet fortfarande är aktuellt kan det finnas intresse att uppdatera för att få ett mer aktuellt datum för sidan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Min "gå till kassan" sida syns inte, men däremot fungerar min Lägg till i kassan!
    Av Seokillen i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:41
  2. google "floden" , "ordbörs"
    Av TonyLi i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 12:04
  3. Skapa sidor "bara" för inlänkning?
    Av Sluggo i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 10:25
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51