Resultat 1 till 4 av 4

Stor skillnad på US hosting och svensk hosting?

  1. #1
    blabars avatar
    blabar blabar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    9
    Om jag skall slänga upp en websida i Sverige, behöver jag ha svensk webhost, eller fungerar det med min US webhost?

    Hur stor skillnad är det, alltså rent generellt?

  2. #2
    SEOSEONs avatar
    SEOSEON SEOSEON är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2015
    Ort
    Las Palmas de Gran Canaria
    Inlägg
    61
    Det som kan ha stor inverkan är svarstiden till servern. Ju snabbare dina sidor laddas, desto bättre.

    Det går förstås att få bra hastigheter med en US-baserad server, särskilt med bra CDN (Content Delivery Network), som hostar ditt innehåll på lokala servrar över hela världen.

    Om din US-host är tillräckligt snabb så duger den nog - det beror även på syftet av sidan, hur många besökare du förväntar dig, etc.
    SEOSEON - SEO & Digital marknadsföring

  3. #3
    blabars avatar
    blabar blabar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av SEOSEON Visa inlägg
    Det som kan ha stor inverkan är svarstiden till servern. Ju snabbare dina sidor laddas, desto bättre.

    Det går förstås att få bra hastigheter med en US-baserad server, särskilt med bra CDN (Content Delivery Network), som hostar ditt innehåll på lokala servrar över hela världen.

    Om din US-host är tillräckligt snabb så duger den nog - det beror även på syftet av sidan, hur många besökare du förväntar dig, etc.
    Jo det var just hastigheten som jag tänkte på.

    En annan sak, om jag kör domännamn som jag redan reggat på en US reg, så borde det också ha en inverkan, jag menar, först måste besökaren skickas till US server, för att sedan redirecta till en svensk webhost? (om jag nu kör svensk hosting). Eller vad tror du?

    Kanske är samma sak som att köra allt US, om besökaren ändå måste dit då jag har mitt domännamn där.

    Är en vanlig sida, inget speciellt.

  4. #4
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Det är bra att ha ett IP i Sverige för en svensk sida. Av samma skäl, om jag publicerar sidor på engelska, väljer jag ett IP/ webbhotell i GB eller i USA beroende på marknaden. Så om du tänker på vad som är bra för din SEO rent tekniskt så är Sverige att rekommendera. Det kan alltså ha en viss inverkan på trovärdigheten, alltså sidans förtroende/trust.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förslag på VPS hosting
    Av Gemma i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-04-21, 11:01
  2. Hosting av länknätverk
    Av ndahlquist i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 14:30
  3. Byta hosting
    Av UnikaBarn i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 08:55
  4. SEO hosting
    Av Fillkott i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 13:57
  5. UK web hosting
    Av webguide i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 07:36