Resultat 1 till 2 av 2

Google uppdaterar inte metatagen

  1. #1
    martinjs avatar
    martinj martinj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2016
    Inlägg
    5
    Hej!
    När man söker på en hemsida på google kommer ju en kort förklaring av vad hemsidan innehåller.
    För länge sen när jag gjorde hemsidan och reggade den var meta tagsen åt helvete men har sedan länge ändrat det men google har inte ändrat meta tagsen.

    Har det såhär: <meta name=“description” content="XXXXX.com, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX” /> men trots det visas något helt annat på google.... Ändrade för ca 2 månader så hade ju hoppas på att google hade uppdaterat detta men det har den inte.
    Hur går man vill väga för att åtgärda detta? Tack på förhand

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej!

    Troligen är anledningen till att Google inte ändrar det som visas i sökresultaten att de gör bedömningen att den texten inte är tillräckligt relevant för sökningen som gjorts. Se till att det är en språkligt bra text som innehåller det eller de sökord du vill ranka på, så kommer de förmodligen ta med din Meta description istället för den text de nu använder.

    Alternativt har Google inte indexerat sidan sedan du gjorde uppdateringen. Du kan kontrollera det genom att göra en cache-sökning på Google:

    Kod:
    cache:http://www.doman.se/sokvag/
    Är det den gamla versionen av din sida som finns där, så kan det gå att få den indexerad igen genom att gå till den här adressen och be Google att besöka sidan igen: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur ofta uppdaterar google min sida?
    Av snulle i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 11:36
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 15:47
  3. Verkar som om Google uppdaterar PR
    Av MariaK i forum PageRank
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 21:01
  4. När uppdaterar google sidan
    Av berraåsnobben i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-23, 18:11