Resultat 1 till 5 av 5

Basic rådgivning emottages tacksamt till min webbsida

  1. #1
    hydrolifts avatar
    hydrolift hydrolift är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    4
    Hej alla,

    Är endast en glad amatör och har ingen erfarenhet alls vad gäller webbutveckling. Jag har byggt en hemsida/länksamling om "turistiska" webbkameror (iGoCam.com, hoppas det går bra att länka) eftersom jag har det som intresse.

    Siten är 1 år gammal och vad som började smått har nu blivit större MEN jag får i princip inga träffar alls från Google eller någon annanstans. Jag funderar på om min site är helt ointressant för andra, dåligt byggd eller om jag helt har missat SEO-biten.

    Skulle gärna vilja få lite basic råd/feedback på vad jag skulle kunna tänkas förbättra.

    Tack!

    /Olof

  2. #2
    SEOSEONs avatar
    SEOSEON SEOSEON är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2015
    Ort
    Las Palmas de Gran Canaria
    Inlägg
    61
    Det finns massvis du kan förbättra. Alltihop, rent av. Utseendet, navigeringen, innehållet, etc. Den laddar dock snabbt!

    Du behöver betydligt fler länkar (från pålitliga, relevanta sidor) för att bygga upp sidans tillit, men ännu viktigare är att se till att så väl dina besökare som Google förstår vad sidan handlar om. Vid första anblick visste jag inte vilken typ av sida jag tittade på eller var jag skulle klicka - en gnutta mer information skulle vara hjälpsamt.

    Det verkar vara väldigt tunt om innehåll på sidan utöver webcam-feeds, så jag skulle föreslå att du börjar skriva - massvis. Skapa kategorier (med beskrivningar) för varje världsdel, land, stad, etc. och för varje enskild cam. Dina URLs och sidtitlar borde ha både platsen och nyckelord(en/et) i sig. Nyckelorden borde dyka upp i brödtexten på sidorna. Här står det exempelvis ingenting om att det är en webcam: http://igocam.com/caminfo.php?id=2244 <- Den sidan skulle kunna heta t.ex. "HD Webcam from Iliria Square in Durrës" eller "Durrës - Iliria square HD webcam" och ha mer info om platsen, samt att det är en webcam, i beskrivningen.

    Är det meningen att dina cams ska röra på sig? Jag ser bara gryniga stillbilder, men om jag klickar på en kommer jag till en video-feed på en annan sida. Är det meningen? I så fall är din sida som en sten i bäcken man använder för att komma till andra sidan och det är inte en stark position att befinna sig i.
    SEOSEON - SEO & Digital marknadsföring

  3. #3
    hydrolifts avatar
    hydrolift hydrolift är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    4
    Äntligen ett svar och utförligt dessutom, stort tack för det! Bra att få sanningen levererad utan omskrivningar även om det sved.

    Det finns massvis du kan förbättra. Alltihop, rent av. Utseendet, navigeringen, innehållet, etc. Den laddar dock snabbt!
    Har du något konkret i utseendet som du menar? Exempel? Är medveten om att den ser hemsnickrad ut, vilket den definitivt oxå är...

    Du behöver betydligt fler länkar (från pålitliga, relevanta sidor) för att bygga upp sidans tillit...
    Är helt med dig, jobbar på länkar.

    ...men ännu viktigare är att se till att så väl dina besökare som Google förstår vad sidan handlar om. Vid första anblick visste jag inte vilken typ av sida jag tittade på eller var jag skulle klicka - en gnutta mer information skulle vara hjälpsamt.
    Vill försöka få sidan att vara så "clean" som möjligt. Har du något förslag på hur en ny användare lättare skulle förstå vad sidan handlar om? En startsida som ersätter index?

    Det verkar vara väldigt tunt om innehåll på sidan utöver webcam-feeds, så jag skulle föreslå att du börjar skriva - massvis. Skapa kategorier (med beskrivningar) för varje världsdel, land, stad, etc. och för varje enskild cam.
    Har svårt att få in text/beskrivningar för geografiska områden i nuvarande form och vet inte vad det skulle tillföra användaren. Vill som sagt behålla ett cleant utseende och undvika för många onödiga klick.

    Dina URLs och sidtitlar borde ha både platsen och nyckelord(en/et) i sig. Nyckelorden borde dyka upp i brödtexten på sidorna. Här står det exempelvis ingenting om att det är en webcam: http://igocam.com/caminfo.php?id=2244 <- Den sidan skulle kunna heta t.ex. "HD Webcam from Iliria Square in Durrës" eller "Durrës - Iliria square HD webcam" och ha mer info om platsen, samt att det är en webcam, i beskrivningen.
    Ska se vad jag kan göra här. Titeln kommer dock från operatörerna per automatik.

    Är det meningen att dina cams ska röra på sig? Jag ser bara gryniga stillbilder, men om jag klickar på en kommer jag till en video-feed på en annan sida. Är det meningen? I så fall är din sida som en sten i bäcken man använder för att komma till andra sidan och det är inte en stark position att befinna sig i.
    Korrekt, detta är egentligen en länksamling. Vissa operatörer har tillåtit att jag bäddar in strömmen. Ex http://igocam.com/caminfo.php?id=1137 Andra får jag bara länka till. Preview-bilderna jobbar jag på, de blir allt bättre i kvalitét.

    Har du exempel på sidor där jag kan lära mig ifrån, relaterat till de specifika områdena ovan, så får du gärna peka mig i rätt riktning.

    Återigen, stort tack!

  4. #4
    hydrolifts avatar
    hydrolift hydrolift är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    4
    Bygger om allt med bootstrap...

  5. #5
    hydrolifts avatar
    hydrolift hydrolift är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    4
    Ok, för alla som otåligt har väntat på den spännande fortsättningen så har jag nu skrivit om merparten av siten i Bootstrap.

    Tar återigen tacksamt emot synpunkter från den som orkar på hur jag kan få ngn trafik överhuvudtaget.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-09, 16:49
  2. Vilken placering har en webbsida till ett ord
    Av grandessa i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 18:12
  3. Basic META tags
    Av Hansen i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 19:20
  4. Rådgivning angående utbildning
    Av MagnusF i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 12:27