Resultat 1 till 4 av 4

Vad är värdet av dropshipping butiken?

  1. #1
    transparents avatar
    transparent transparent är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    3
    Hej mina vänner, jag har en fråga som jag undrar över. Har läst runt lite på olika forum och även kollat köp o sälj av dropshipping vad det kan vara värt att sälja.

    Det är så att jag bedriver en verksamhet på nätet. Där varor inom mobilskal, telefoner, data reservdelar, telefonreservdelar, sport artiklar, gym artiklar. Tillgång till produkter inom kök, hobby. Även drophshipping av äkta parfymer om man önskar att ha de säljs.


    Designen är riktigt bra, lätt att använda, mobilanpassad, även som app på google store och verksamheten har bra dropshipping företag som fungerar smidigt i både europa och kina så länge man har rätta moduler för att det skall gå lönsamt till.

    Jag har inte kört google adwords alls på verksamheten, men optimerat sidan så mycket som möjligt och även översatt produkter till svenska. Så optimeringsmässigt ligger jag bra till. runt 10 unika besök per dag. Det är inte mycket, men vissa dagar (på helger mest) så kan besöket gå upp till 50-70. Facebook har 50 gilla markeringar. Sålts varor för 10 tusen under ett år.

    Nu förstår jag att försäljningsvärdet har inte varit hög, men detta är pengar som kommit in utan någon som helst marknadsföring förutom optimeringar i början.

    Nu är min fråga, vad kan en sådan sida vara värt att sälja?

    Jag vet att dropshipping är svårt att lyckas med, men jag har verkligen letat allt som går, och hittat att just det jag använder är lättaste sättet att dropshippa för tillfället, då många inte kan erbjuda lager och bra levaranstider.

    Kan ni komma med förslag mina vänner? Vill inte nämna sidan, är mer ute efter vad värdet kan vara på just en sådan verksamhet.

  2. #2
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Mycket svårt att svara på utan att veta vilken sajten är och andra relevanta stats. Det beror ju på massa olika saker. En värdering görs ju med hjälp av mycket mer information.

    Jag säger som Urban brukar säga här inne. Desto mer specifik du är vad gäller frågan och information i samband med frågan desto mer specifika svar kommer du att få.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  3. #3
    transparents avatar
    transparent transparent är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    3
    Absolut jag förstår vad du menar, att man måste ha självaste sajten framför sig för att göra en värdering, men jag tänkte mer på, av det jag har berättat. Man får ändå ett humm om vad som säljs, hur statistiken ligger till. Vad kan man utgå från det jag har skrivit?

  4. #4
    transparents avatar
    transparent transparent är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    3
    Kan tilläga att de finns över 800 produkter (flesta översatta till svenska) i europa lager som jag har valt ut (finns mer produkter att välja mellan) + med snabb leverans (inom 1 vecka), Har tillgång till lager över 20 tusen varor, då de skickas från kina.

    Tillgång till parfym dropshipping i europa med riktigt låga priser på parfymer, men dock frakt på 90 kr (leverans 3-5 dagar), jätte bra om man kan köra paket priser på parfymer, då blir man en av dom lägsta priserna i Sverige, och ändå en 30 procent vinst om du ligger på lägsta priserna.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Blogg i butiken samt bästa användning av nyckelordsdomän
    Av seo-elev i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 14:09
  2. Hur skall jag döpa artiklarna i e-butiken?!
    Av lukasbrisman i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 23:18
  3. Fråga angående värdet på en inlänk.
    Av Niklas Aronsson i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 01:50
  4. Värdet av inlänkar från bloggar
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 14:36
  5. Värdet av att uppgradera
    Av dr phil i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 18:16