Resultat 1 till 8 av 8

Spegelsajterna del 2

  1. #1
    Alfons74s avatar
    Alfons74 Alfons74 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    57
    Hej igen!
    Tack för era svar tidigare i veckan angående mitt problem med eventuella spegelsajter. Jag har en idé som jag tänkte kolla med er om det kan fungera för att komma ifrån spegel fenomenet.

    Jag har som jag nämnde tidigare 4 domäner och 4 hotel med samma information. Om jag nu skulle lägga all information på ett hotel och sen endast ha 1 sida på de övriga tre domänerna/hotelen som sedan länkar till domänen/hotelet som har all information.
    Då borde jag väl få bukt med duplicate content??? Eller ser ni några problem i att göra så?

    Om det nu är ok att göra så hur lång tid skulle det ta för google att upptäcka att mina duplicate är borta?

    Får man något meddelande ifrån google om man har så kallade duplicate content, eller om är bannad, eller om man ligger i en sandlåda??


    Mvh
    Alfons74

  2. #2
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Det bästa är om du gör en 301 redirect, istället för att länka. Vilket talar om för Google att allt som tidigare fanns på sidan flyttats till en annan sida permanent.

    Här kan du se hur man gör en 301-redirect:
    http://www.webconfs.com/how-to-redirect-a-webpage.php

  3. #3
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Vet inte om jag fattade rätt.
    Det är 4 olika hotel det handlar om?
    Har du bra domäner för hotelen tycker jag att du ska behålla domänerna och istället fixa mer innehåll till sidorna. Är det 4 olika hotell så bör det skilja en hel del mellan hotellen. Standard, antal rum, läge osv osv...

    Bättre att lägga tid på content istället för ompekningar etc.

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    att det är webbhotell som menas i inlägget.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  5. #5
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Vi får vänta och se helt enkelt.

    Alfons74: När du skriver inlägg med frågor så är det bra om du beskriver så mycket så möjligt så blir det betydligt lättare att hjälpa dig.

  6. #6
    Alfons74s avatar
    Alfons74 Alfons74 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    57
    Ja, det är webbhotel jag menar Jag har 4 stycken riktigt bra .com adresser. Så att köra 301 direct är kanske inte så bra?
    Kan det fungera som en tillfällig lösning? Att lägga all information på ett webbhotel och sen endast ha 1 sida på de övriga tre domänerna/webbhotelen som sedan länkar till domänen/webbhotelet som har all information.

    Mvh
    Alfons

  7. #7
    Niclas Strindells avatar
    Niclas Strindell Niclas Strindell är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Gunnarn, Västerbotten
    Inlägg
    79
    Det blev ju lite rörigt det här eftersom du delade upp din fråga på två trådar. (Därför har du väl enligt min mening inte fått världens bästa svar i den här tråden.)

    I tråden http://www.seo-forum.se/allmaen-seo-...-4-sajter.html så skriver du att du har olika förstasidor på de olika sajterna, men identiska (duplicerade) undersidor. Nu föreslår du att lägga alla undersidorna på en sajt (domän) och bara ha kvar förstasidorna på de andra domänerna, och länka in till den domän där du har all information. Detta låter som en bra lösning.

    Eventuellt vore det bättre att dela upp en del av undersidorna på de övriga domänerna för att få lite mer innehåll på dessa, men det beror ju på hur du vill strukturera innehållet.

  8. #8
    Alfons74s avatar
    Alfons74 Alfons74 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    57
    Ja, jag håller med att det kanske blev lite rörigt men så kan det vara ibland
    Ska fundera på om jag kan lösa det genom att dela upp information på de fyra sajterna. Tack för tipset.
    /alfons74

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)