Resultat 1 till 7 av 7

Hittar Google sajten?

  1. #1
    affiliates avatar
    affiliate affiliate är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2014
    Inlägg
    12
    Ponera att man har registrerat domänen jacka.(domänändelsen, t ex .se). Hittar Google sajten när någon googlar på "jacka" enbart för att domännamnet heter just "jacka"?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Utgår ifrån att du menar att man lägger upp sidan med något på.
    Och visst kan Google hitta den förr eller senare.
    Men någon bra placering kan du inte räkna med på ordet jacka.

  3. #3
    affiliates avatar
    affiliate affiliate är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2014
    Inlägg
    12
    Jag menade om det går att hitta sidan genom att googla på domännamnet man har valt (utan att ta med domänändelsen).

    Alltså om Google indexerar namnet man har valt som domän, t ex "jacka" i domännamnet jag skrivit i första inlägget. Även om det inte finns något alls på sajten, t ex om man har parkerat domänen & inte lagt dit något eget innehåll.

    Alltså om man kan hitta sidan genom att googla ordet "jacka" enbart genom att "jacka" finns med i domännamnet. Eller måste det finnas innehåll på sajten för att Google ska hitta den?

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tar väl den mer utförliga förklaring då.
    Parkerade domäner: Där skall inte Google indexera den efter namnet. Litet förbehåll dock beroende på vad webbhotellet väljer att lägga upp för innehåll på de parkerade domänerna. Var för ett antal år sedan ett webbhotell som la upp en hel del innehåll på parkerade domäner för att driva in trafik till sig själva. Vilket låter jag vara osagt.

    1) Lägger du upp en Wordpress-installation på den men inget innehåll. Så visst kan den bli sökbar på namnet minus tld. WP pingar ut så Google hittar i princip alla WP.
    2) Lägger du upp en simpel html-sida utan innehåll, så kan den indexeras också på namnet. Detta då det finns en hel del olika webbplatser som registrera nya domäner med exempelvis påhittade värderingar av namnen. De brukar ha nofollow men kan nog finnas någon som inte har det.

    Placeringen däremot, där kan man inte räkna med att den finns speciellt högt upp i Google.

  5. #5
    affiliates avatar
    affiliate affiliate är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2014
    Inlägg
    12
    Är det någon mening då med att registrera en domän med förhoppningen att den ska komma med på Google bara genom att namnet på domänen är samma som ordet den ska komma med på Google med?

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av affiliate Visa inlägg
    Är det någon mening då med att registrera en domän med förhoppningen att den ska komma med på Google bara genom att namnet på domänen är samma som ordet den ska komma med på Google med?
    Nej. Finns det ingen mening med.
    Om man ser en potential i domännamnet för att utveckla det sinom tid så en vits med det. För kostnaden för domänen är helt försumbar om man ser till vad resten kostar.

  7. #7
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av affiliate Visa inlägg
    Är det någon mening då med att registrera en domän med förhoppningen att den ska komma med på Google bara genom att namnet på domänen är samma som ordet den ska komma med på Google med?
    Jag har sett att vissa av mina parkerade nyckelordsdomäner har rankat på nyckelordet. Det har förvisso varit svag konkurrens på sökorden och det inte har varit tal om topp 50-placering i Google. Att hoppas på några bättre placeringar bör man nog inte göra med parkerade domäner.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur hittar man wp-config.php?
    Av Kolikx i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 11:42
  2. Hur hittar man ett bra affiliatenätverk?
    Av Gator i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 15:57
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 10:07
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 15:24
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 17:23