Resultat 1 till 7 av 7

Kolla sökvolym på söktermer i bulk

  1. #1
    monkbolls avatar
    monkboll monkboll är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27
    Det gick tidigare att kolla sökvolymen på upp till 1000st sökord i googles keywordtools.
    De verkar nu ha gjort om denna, man ser bara breda intervall samt så visar den liknande sökord, verkar inte gå att söka exakt match?
    Någon som har tips på annan tjänst som gör liknande?

  2. #2
    joakimzors avatar
    joakimzor joakimzor är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    1
    Även jag är intresserad av detta =)

  3. #3
    Jesper_s avatar
    Jesper_ Jesper_ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Efter en uppdatering måste man numera köra en Adwords-kampanj för att kunna se den vanliga sökdatan, annars är den mycket mindre exakt.

  4. #4
    monkbolls avatar
    monkboll monkboll är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Jesper_ Visa inlägg
    Efter en uppdatering måste man numera köra en Adwords-kampanj för att kunna se den vanliga sökdatan, annars är den mycket mindre exakt.
    Precis.. Och den måste ligga över en viss summa me va?
    Blir det exakt då? För nu om man exempelvis kollar sök på "Resor" så visas bara "resa"... inte säkert på just detta ordet men du förstår principen. Så har det vart på många av mina ord.. Finns ett liknande med mer sök så visas det i stället..

  5. #5
    Jesper_s avatar
    Jesper_ Jesper_ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Jag har en kampanj på 20kr/dag och det räcker i alla fall till. Att vissa söktermer klumpas ihop har blivit allt vanligare och är inget man kan göra något åt såvitt jag vet. Alltså även om man betalar för en kampanj så blir vissa termer ihopklumpade, eller att två olika ändelser visar samma volym.

  6. #6
    monkbolls avatar
    monkboll monkboll är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27
    Okej.
    Då undrar man lite om google gör någon skillnad på dessa ord.. Eller om ändelser inte spelar någon roll längre?
    Att ett domän i plural är lika mycket värt som singular? Vad tror panelen om det?
    Om google tolkar orden på samma sätt...

  7. #7
    itbyggares avatar
    itbyggare itbyggare är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    25
    Jag har precis arbetat med detta i sökordsanalyser. Sökordsplaneraren tar inte längre hänsyn till plural och singular alls (sedan i somras 2016) i de fall jag testat, inte heller genom att använda [sökord].

    Tidigare gick det se skillnad på plural och singular i sökordsplaneraren. Ranking verktyg tar in samma info om plural och singular. Kom dock ihåg att googles sökmotoralgoritm gör skillnad på singular och plural.

    Google tog bort den här fulingen i sökvolym 700-1200 sök osv, men en kampanj ger bäst information och visa bäst vilka sökord du får konverteringar på.

    Värt att tänka på också är att flera längre sökfraser med bra trafik inte går hitta i Googles sökordsplanerare.
    Besök gärna våra sajter: https://itbyggare.se och https://seotank.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-05-18, 10:07
  2. Bulk PR requests
    Av Beckzar i forum PageRank
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-02-16, 23:09
  3. Konkurera med nyckelord med hög sökvolym
    Av andreas_ i forum Sökordsanalys
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 16:22
  4. Ungefärlig sökvolym
    Av Chrippa i forum Google
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 13:22
  5. Sökvolym på olika sökbegrepp
    Av BraMarknadsföring i forum SEO-verktyg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 15:02