Resultat 1 till 6 av 6

.nu adress

  1. #1
    Alfons74s avatar
    Alfons74 Alfons74 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    57
    Hej
    Är nyfiken på vad ni tycker om .nu adresser. Har fått för mig att .nu adresser inte är så bra, och att det är svårare att få dom indexerade i google, stämmer det?
    /alfons

  2. #2
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Det är ingen fel med .nu adresser, dem är IMHO de näst bästa adresserna for svenska webbplatser. Bara .se är bättre

  3. #3
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Är själv en "sucker" för .nu adresser. Enda jag har emot dom är Nunames (läs min blogg). Har ett par olika .nu-domäner själv och har inte märkt av några problem att få dom indexerade.

    Ur namnsynpunkt tycker jag dom är finare än t.ex. .se men tycker också att de har betydligt lägre status än .se som ger mer respekt i mina ögon. Tror det är många som håller med mig om det...

    Fördelen med .nu är som de flesta nog vet/märkt av att de inte är lika upptagna som .se.

  4. #4
    Alfons74s avatar
    Alfons74 Alfons74 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    57
    Så ryktena om att .nu adresser skulle vara svåra att få med i Google index är alltså inte sanna. Skönt att höra!
    /Alfons

  5. #5
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    Inga som helst problem att få en .nu adress indexerad av google. Var har du hört det?

  6. #6
    midass avatar
    midas midas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Lövestad, skåne
    Inlägg
    57
    Tro mej, du har inget att vara rädd för. Har själv en sådan och fastän min site är byggd i frames har jag även lyckas få upp en del "tunga ord" inom min bransch till 1-5 på google samt en PR 5.
    Så att det skulle vara problem med .nu adresser tror jag inte ett smack på.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. ÅÄÖ i adress
    Av Per i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 11:01