Resultat 1 till 4 av 4

Bildoptimering för bättre SEO

  1. #1
    joen.bergs avatar
    joen.berg joen.berg är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    2
    Hej! Jag hoppas det här inlägget är okej, annars får admin säga till så tar jag bort (eller om ni tar bort direkt själv).

    Jag jobbar för ett relativt nyuppstartat företag som heter Orgotech. Vi har utvecklat en tjänst som optimerar dina bilder så att de blir upp till 95% mindre utan att märkbart påverka kvalitén. När en bild har blivit optimerad visas den via vårt CDN vilket sänker dina webbsidors laddningstider samt belastningen på din webbsidas miljö. Vi lägger stor tyngd på säkerheten. Därför ligger vårt CDN hos en av världen största IT leverantörer, Amazon, tillsammans med andra större aktörer så som t.ex. Netflix, vilket gör att dina optimerade bilder alltid går att nå.

    Om du har någon sorts reklam som ger intäkter på sidan kan det vara så att många av besökarna missar en stor del av reklamen eftersom reklamen laddas efter bilderna. Detta gör att du ökar inkomsterna genom att använda dig av vår tjänst. Du tjänar med andra ord pengar på att använda dig av oss!


    Vad du tjänar på vår tjänst SEO-mässigt:

    * Lägre laddningstider
    * Mer visningar av din reklam
    * Högre rank hos Google
    * Kan hantera fler besökare
    * Fler besökare stannar på dina webbplatser


    Vad kostar den här tjänsten dig?

    Free
    100 gratis optimeringar per månad
    Ingen månadsavgift
    Max 100 optimeringar per månad.


    Pro
    25 kr per månad per domän.
    Ingen gräns på antalet bilder som kan optimeras.
    0.1 öre per optimering, betala endast för vad ni använder.


    Enterprise
    95 kr per månad per domän.
    Ingen gräns på antalet bilder som kan optimeras.
    0.08 kr per optimering, betala endast för vad du använder.
    Dedikerade resurser endast för er domän.
    Du kan använda dig av din egna domän


    Jag undrar nu om det här är något som är intressant för någon av er?
    Vill du testa det innan du kör live kan du registrera dig kostnadsfritt på: https://app.orgocdn.com/signup
    Eller skriv i den här tråden om du har några frågor eller vill veta mer.

  2. #2
    joen.bergs avatar
    joen.berg joen.berg är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    2
    Hej, igen!

    Jag ser att många har kollat på inlägget men ingen har svarat eller testat tjänsten. Jag skulle vara väldigt glad om ni ville ge någon feedback eller tankar/funderingar. Vi håller hela tiden på att försöka förbättra den så den kan fungera så optimalt som möjligt för alla!

    Vi har gjort en lite större uppdatering där vi bland annat har bytt betalformen från faktura till våra egna "Credits". Dessa går lätt och säkert att köpa med kort eller via PayPal. När ni skapar ett nytt konto får ni 100 krediter helt gratis som går att spendera precis hur ni vill!
    100 krediter är lika med ungefär 100 kronor och ger upp till 1250 bildoptimeringar.

    En annan stor nyhet är att Pro-paketet nu går att få utan månadskostnad. Man betalar endast 1 öre per optimerad bild.
    Den sista nyheten är att vi har utvecklat ett WordPress-plugin som gör det väldigt enkelt att snabbt komma igång och optimera bilder på din wordpress-sida! En detaljerad manual hur detta görs finns i kontrollpanelen.

    Gå gärna in och testa hur allt fungerar! Det är gratis att bli medlem och vi ger er även 100 credits att komma igång med om ni vill testa Pro eller Enterprise!
    Undrar ni något är det bara att fråga, antingen här eller via mail ([email protected]).

    KLICKA HÄR FÖR ATT GÅ TILL PANELEN

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Fungerar visst inte på IDN-domäner märkte jag.
    Det är ett plug-in som skall laddas upp på en Wordpressinstallation. Bara där infinner sig en viss osäkerhet på tillförlitligheten från den som ligger bakom det hela. Och det rent allmänt med tanke på alla intrångsförsök mot WP så inte just mot er.

    Och så blir jag lite fundersam på hanteringen av de optimerade bilderna. De ligger uppenbarligen inte kvar på den egna servern (eller då webbhotellets). Utan de ligger så att säga utanför din egen kontroll. Förvisso ett rätt så vanligt sätt att förvara på.

    Sedan vad man tjänar SEO-mässigt, där känns det lite väl överdrivet. Visst laddningstider har en viss betydelse för rankning i Google. Men där är nog bättre att först titta på Googles tjänst för det hela och se vad som orsakar en högre laddningstid. Har du gjort ett grundarbete med webbplatsen brukar besparingen på bildstorleken vara försumbar, utan det är främst andra saker som behöver åtgärdas.

    Frågan är vilken målgrupp ni vänder er till? Tror att de flesta i min bransch och de som har affiliate-sidor är medvetna om hur bilder skall vara när de laddas upp.
    Inte som när jag började när folk ofta laddade upp bmp på några megabyte på sina webbplatser.
    Och ni bör försöka få in det i Wordpress-tilläggskatalog till att börja med.

  4. #4
    marers avatar
    marer marer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Världen
    Inlägg
    27
    Med all respekt för er tjänst så vill jag bara poängtera att det redan finns bra plugin lösningar för detta i Wordpress
    På vilket sätt skiljer sig Er lösning från ex Kraken?

    MVH
    Markus

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bättre sen än aldrig
    Av Obbe i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 22:46
  2. Bättre betalt ju högre PR
    Av Fillkott i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 21:36
  3. Bättre sent än aldrig
    Av Linnea Hubble i forum Introduktion
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 01:40
  4. När är det bättre att 301a satellitsidor?
    Av SEOgeek i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 09:50
  5. Bättre URL för bilder
    Av hans99 i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 12:34