Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 37 av 37

Fråga kring yreg.se

  1. #31
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    haha yreg är riktiga pajaser..
    /sorry om detta inte tillför något men yreg är pajaser och man ska hålla sig borta från dem.

  2. #32
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Oj vad man kan göra bort sig


    Det började som ett vanligt säljsamtal från det kontroversiella webbföretaget Yreg. En hemsida utan kostnad, bara driftkostnaden att stå för - men till slut kostar det mer än 7000 kronor. "Kostnadsfritt", ända tills säljaren inser vem hon har ringt - en reporter på Computer Sweden.
    http://www.idg.se/2.1085/1.126423
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #33
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Anders G
    Jag blev förblindad och hann faxa bekräftelsen samt domänöverföringsfullmakten.

    Telefontider är till 15 idag så naturligtvis går det inte att nå dem via telefon.

    Jag har mailat till hon som är referensen, hoppas att hon godtar min annulering

    Jag brukar vara nogran med att fatta sånahär beslut...jobbigt!
    Det där kan du glömma att ta dig ur.

    Klantigt och skyll dig själv.

    Edit: Vadå? Annulerade de ordern? Har de blivit religiösa eller?

  4. #34
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Skönt med sympatiska personer

    Jag var nog tillräckligt jobbig för att de inte skulle tycka att det var värt det. Jag ringde fler ggr om dagen och sökte de som hade hand om fråga, faxade en annulleringsbegäran en gång om dagen, mejlade en gång om dagen. När jag pratade med personer så ställde jag tydliga krav.

    Kommer inte ihåg om det var fler saker jag gjorde, men envishet kan löna sig

    Citat Ursprungligen postat av Nord
    Det där kan du glömma att ta dig ur.

    Klantigt och skyll dig själv.

    Edit: Vadå? Annulerade de ordern? Har de blivit religiösa eller?

  5. #35
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Japp. Även om en "annulleringsbegäran" i bästa fall är en "annulleringsvädjan" och några krav knappast kan ställas på att få frånträda ett avtal bara för att man ångrat sig, så är det ju rätt strategi. Det finns ju många lagliga sätt att "skoja skojaren" på. En exempel vore väl att kräva att den hemsida de levererar håller samma klass som de som de visat som referenskunder. I Yregs fall finns det många "uppenbara" fall av levererade kundprojekt som även för den mest subjektive bedömare framstår som rena skämten, om man jämför med deras referensprojekt.

    Ärligt talat så förstår jag inte riktigt varför Yreg skulle vara så mycket sämre än t.ex. Eastpoint, Jajja eller vilket webbhotell som helst utom Aleborg och Loopia. Det är ju knappast ovanligt med långa avtal och automatiska förlängningar i "B2B-branschen". Säkrast är väl att sluta bete sig som en dum konsument när man är företagare, och därför inte skriva under papper utan att läsa dem, eller gå med på saker per telefon utan att förstå vad man går med på.

    Det finns i många fall en kultur av att "man inte läser avtal". Såväl bankerna som telefonoperatörer som Tre tex, knyter ju ofta avtal med företag som innehåller formuleringar som "jag godtar också våra allmänna villkor". Dessa lämnas dock aldrig som bilaga och ber man att få läsa dem först så tycker säljaren att man är irriterande.

    Sverige har en bra avtalslagstiftning som skyddar mot de flesta missförstånd, men de svenska företagens vilja att faktiskt förstå hur man använder den eller bara hur man följer allmän avtalsmoral sviker tyvärr ofta rejält.

  6. #36
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Lite OTP

    Men så ställer man sådant här i relation till att man kan hosta en hemsida för 12 kr i månaden med tillgång till databas, php, Drupal och allt annat man kan tänka sig. Och få en enkel hemsida gjord bra mycket snyggare än de jag sett för det där företaget och andra behöver inte kosta mer än en 1000 lapp om man är lite "flexibel".

  7. #37
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    En hemsida för 1000 kr torde dock höra till undantagen.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Rent hypotetisk fråga...
    Av Nisse i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 22:16
  2. Fråga ang. inlänkar på Google.
    Av David i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 14:21
  3. Newbie har en fråga
    Av MrGa i forum Google
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 10:13
  4. Fråga till de som jobbar mycket med PPC
    Av Bernt Johansson i forum Google AdWords
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 09:50
  5. Måsta bara fråga
    Av Bernt Johansson i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 16:51