Resultat 1 till 7 av 7

Vänliga hälsningar!

  1. #1
    TStones avatar
    TStone TStone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Är av många skäl glad att finna detta forum.

    Jag jobbar som trollkonstnär, och har haft en rätt bra sida sen 1997 då jag (för den tiden sett) gjorde en rätt grundlig sökmaskinsoptimering, plus att jag hade både humoristiska och intressanta artiklar som "länkbete". Låg i flera år bland topp5 på samtliga söktermer som relaterade till mitt yrke, trots att jag hade en hopplös sidadress (underliga tecken och siffror, typ ~w-52256 etc.).

    Tyvärr blev jag försatt ur spel för ett par år sedan (drogs in en en mardröm pga en vän som visade sig ha borderline personlighetsstörning), och min sida hann bli raderad innan jag kom på fötter igen. Så nu är det ett helskotta att lyckas återfå samma positioner som innan, då det nu ligger mindre meriterade kollegor på dessa positioner - samtidigt som det fortfarande ligger en massa inlänkar överallt till min gamla, försvunna, sida.
    Först nu har jag, under ett bättre domännamn, börjat göra en ny sida. Den ser fortfarande anskrämlig ut, men det jobbas på den varje dag.

    Så här kommer det att lusläsas ordentligt, för sidan behöver en ordentlig boost till att börja med (sen kommer tillväxten funka av sig själv).

    Har en del frågor och undringar.
    -Har bl.a. skaffat ett gäng extra domännamn innehållandes åäö, eftersom Loopia gav bort sådana gratis - vilka jag ännu inte riktigt vet vad jag ska göra med.

    -En bekant och kollega har använt sig av nån slags gray-/blackhat konsult för att lägga sig på topp i Google. (Om det är rätt term, vill säga. Hans sida ligger länkad från sajtmapsidor, med nyckelordsspäckade ankartexter, hos ett orimligt stort antal småföretag som knappast skulle lagt ut sådana länkar själva). Vill gärna lägga mig snäppet över, med mer acceptabla metoder. Om nu det alls går.