Resultat 1 till 9 av 9

Skumt fenomen

  1. #1
    mclords avatar
    mclord mclord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Kanske är jag bara trött, eller så är jag temporärt sinnesförvirrad... men kan någon föklara följande fenomen?

    Prenumererar på Google Alerts och fick 8/8 2006 denna träff;
    http://portal.eatonweb.com/weblog/32586.html

    När man klickar sig vidare till den aktuella webbplasen via länken, så visar min GoogleToolbar PR9 för sidan. Den har även ett stort antal baklänkar.

    MEN, om man bara surfar in direkt på http://sokmotorpositionering.googlepages.com/ så har sidan ingen PR enligt GoogleToolbar...

    Vid en första anblick verkar ju det senare resultatet stämma bättre...

    Vad är det som händer?

  2. #2
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Den har ingen PR hos mig hur jag än går dit. Verkar som din Google Toolbar bara seg på att uppdatera/laggar...

  3. #3
    cabdirazzaqs avatar
    cabdirazzaq cabdirazzaq är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nya Lödöse - den sanna huvudstaden
    Inlägg
    70
    mclord, det är lungt, de flesta här drömmer oxo om att ha en pr 9 ; )
    Nä men ärligt talat så händer det ibland att toolbar pr grejen laggar precis som David sade.

  4. #4
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Ser du en konstig pagerank på en sida så bör du testa att trycka på "Reload"/"Ladda om sidan" innan du hoppar upp och ner av glädje.
    Händer titt som tätt att pageranken hänger kvar sen förra sidan man var inne på.

    Lite lurigt och jobbigt när man tror att man fått PR6 på sin sida som tidigare var PR5

  5. #5
    mclords avatar
    mclord mclord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Ok, det kanske är min toolbar som spökar... Vill passa på att tydliggöra att sidan inte är min, utan något som kom via min Google Alert prenumeration...

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Karl som arbetar med IT hos oss brukar få PR7, PR8 respektive PR9 på sina Google sidor: typ deras "startsida-grunka" som man kan göra själv, sin e-post, sin volley-boll diskussionsforum :-)

    Alltså toolbar:en "ljuger" ofta om PR. Någon form av felhanteringen tror jag där den gör en intelligent gissning men ibland blir det.

  7. #7
    cabdirazzaqs avatar
    cabdirazzaq cabdirazzaq är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nya Lödöse - den sanna huvudstaden
    Inlägg
    70
    Rekommenderar att ni prövar denna: http://livepr.raketforskning.com/
    då ni är osäkra.

  8. #8
    cabdirazzaqs avatar
    cabdirazzaq cabdirazzaq är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nya Lödöse - den sanna huvudstaden
    Inlägg
    70
    hans99, man kan ju fejka pr dessutom genom redirects, artificial inflated pr kallas det tror jag. Sådan pr som Google använder till sina sidor ibland : )

  9. #9
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av cabdirazzaq
    hans99, man kan ju fejka pr dessutom genom redirects, artificial inflated pr kallas det tror jag. Sådan pr som Google använder till sina sidor ibland : )
    Ja. Men det är inte vad Karl gör. Han är så ointresserad av SEO som någon kan vara. Utan där är det någon internt problem som Google har med sin egen sajt i kombinationen med toolbar. Det är förövrigt interna sajter som ingen utifrån kan se.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. INtressant fenomen
    Av webguide i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 10:41