Resultat 1 till 3 av 3

Dålig konverteringsgrad

  1. #1
    Katharinas avatar
    Katharina Katharina är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    Danmark
    Inlägg
    2
    Hej!

    Jag skulle skynda att säga att jag har använt Google Translate här - jag hoppas att jag kan ignorera alla dåliga översättningar

    Vi erbjuder flera danska butiker, och två av dem har vi nu startat i Sverige. Vi har lite problem med att Konverteringsgraden är inte riktigt lika bra i Sverige, som de vi ser i Danmark. Selvføgelig ska vi precis börjat, men jag skulle vilja veta om du kan se några uppenbara utmaningar våra butiker? Möjligen. något som bara är helt no-go i Sverige?

    Dessa är:
    [Länk borttagen /Magnus]

    Jag hoppas att ni kan hjälpa till

    God Jul!

    Med vänliga hälsningar,
    Katharina
    Senast redigerat av Magnus den 2016-12-23 klockan 00:40.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hejsan

    Båda sajterna har väldigt dålig svenska. Den med coilovers är kanske inte katastrofal, men på sajten med skyddsvästar är känslan att en majoritet av orden är felstavade, på fel plats eller helt enkelt fel ord.

    Börja med att åtgärda det. Efter det är det nog lättare att göra en analys av konverteringsgraden.

    Tänk också på att organisk trafik från sökmotorer generellt är relativt högkonverterande, så om de svenska sajterna är nya och inte rankar på något särskilt är det inte konstigt att konverteringsgraden är lägre än på en etablerad sajt.

    Som en "side note". Sajten med skyddsvästar ser mer ut som någon som försöker sälja (illegala) vapen än en shop för skyddsvästar. Jag skulle ha bytt ut vapenbilderna mot produktbilder. Nu har jag i och för sig svårt för vapen i allmänhet, och jag är inte er målgrupp, så ni kanske inte ska ta det som en sanning.

    Hello

    Both sites have very poor Swedish. The site with coilovers might not be disastrous, but on the site with body armor, my feeling is that a majority of the words are misspelled, in the wrong place, or simply the wrong word.

    Start by fixing the language on the sites. After that, it is probably easier to make an analysis of the conversion rate.

    Also remember that organic traffic from search engines are relatively high-converting in general. If the Swedish sites are new and do not rank for anything particular, it is not strange that the conversion rate is lower than on an established site.

    As a side note. The site with the body armor looks more like someone trying to sell (illegal) weapons than a shop for body armor. I would have exchanged the weapons images for product images. Now, I have in itself difficulties with weapons in general, and I'm not your target audience, so perhaps you should not take that as a truth.
    Senast redigerat av AaronAxelsson den 2016-12-22 klockan 14:09.

  3. #3
    Katharinas avatar
    Katharina Katharina är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    Danmark
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Hejsan

    Båda sajterna har väldigt dålig svenska. Den med coilovers är kanske inte katastrofal, men på sajten med skyddsvästar är känslan att en majoritet av orden är felstavade, på fel plats eller helt enkelt fel ord.

    Börja med att åtgärda det. Efter det är det nog lättare att göra en analys av konverteringsgraden.

    Tänk också på att organisk trafik från sökmotorer generellt är relativt högkonverterande, så om de svenska sajterna är nya och inte rankar på något särskilt är det inte konstigt att konverteringsgraden är lägre än på en etablerad sajt.

    Som en "side note". Sajten med skyddsvästar ser mer ut som någon som försöker sälja (illegala) vapen än en shop för skyddsvästar. Jag skulle ha bytt ut vapenbilderna mot produktbilder. Nu har jag i och för sig svårt för vapen i allmänhet, och jag är inte er målgrupp, så ni kanske inte ska ta det som en sanning.
    Hi Aaron,
    I'll continue in English, hope that's okay

    Thank you so much for your input! The fact that there's misspellings and bad translations disappoints me a bit, since we actually had a Swede translate the sites - nevertheless I really appreciate you telling me. At least now I know where to start

    Also, thank you for your input regarding the images - I'll definitely take that into consideration as well!

    Best regards,
    Katharina

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Företag, dålig koll på SEO, hjälp!
    Av Robin_Hp i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-02-15, 07:55
  2. Är semalt dålig för min ranking?
    Av lassempersson i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-17, 12:02
  3. Server i USA - Dålig SEO för svenska sidor?
    Av p2d i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-23, 02:11
  4. Dålig inlänk - Hur blir vi av med den
    Av RickyDollar i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-22, 15:11
  5. URL:en, bra eller dålig?
    Av Kaliningradcity i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 18:13