Resultat 1 till 3 av 3

Allmän fråga om länkar

  1. #1
    Al3n1994s avatar
    Al3n1994 Al3n1994 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    11
    Hej,

    Hur fungerar det med länkar mot min sida som ännu inte visas på WMT? Innebär det att google ännu inte hittat länkarna och att de inte påverkat rankningen? Exempelvis länkade två sidor till min under samma dag men bara den ena länken syns på WMT? Är mycket tacksam om någon kunnig kan svara på detta?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det är inte säkert att alla länkar till din webbplats visas. Detta är normalt.
    Som det står i deras information. Det står lite mer där också om inlänkar. Huruvida länkar har påverkat rankningen bör man nog ha en kontroll på själv. När fick man länken mot vilken sida/nyckelord och vad hände ifråga om rankningm efter vilken tid?

    Om Google har hittat länken är lätt att kontrollera själv. Bara att titta på den cachade varianten av sidan som länken skall finnas på. Syns den där så Har Google hittat den. Sedan när Google tar hänsyn till den överhuvudtaget för rankning och när det är en annan sak.

  3. #3
    Al3n1994s avatar
    Al3n1994 Al3n1994 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    11
    Hej Urban,

    Tack för svar. Jag har koll på länkarna, när de publicerades och med vilken ankartext. Det är väl så att länkar mot min sida som i sin tur har starka länkar mot sig hittas av google snabbare än länkar som inte har lika starka länkar och på så sätt ger de med starkare länkar effekt på rakningen snabbare än de andra? Det låter logiskt för mig men man vet ju aldrig med google.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bygga länkar, en fråga
    Av J.L i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 01:44
  2. Allmän fråga om AdWords och QS
    Av wherkan i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-15, 13:07
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 15:17
  4. Allmän SEO Fråga
    Av HC_Consulting i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:41
  5. Allmän Online Business tråd?
    Av nfinland i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 16:28