Resultat 1 till 2 av 2

Var är min sida placerad på Google just nu?

  1. #1
    PregalMediaSEOs avatar
    PregalMediaSEO PregalMediaSEO är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Pregal Media, Fleminggatan 20, 602 42 Norrköping
    Inlägg
    5
    Jag har en fråga kring Google rank tracking. Jag får ingen ordentlig ordning på hur detta fungerar och olika ställen ger olika utslag för exakt samma sökning.

    Jag är med på att google justerar utefter var man utför sökningen geografiskt. Sitter man i Boden och söker på "bilverkstad" så får man huvudsakligen söksvar med verkstäder kring Boden med omnejd. Samma sökning i Malmö ger inte samma sökresultat, här listas andra lokala verkstäder.

    Ok.

    Men sökresultaten varierar mer än så, vilket leder till frågan. Var är min sida placerad på Google just nu? Jag har gjort ett test med en hemsida som jag har hand om och 2 st nyckelord, vilka jag testade på en mängd olika serp-ställen. Det gav resultat enligt nedan.

    URL: [modererat]

    Sökord: utveckla app

    Chrome: 51
    Chrome inkognito: 50
    Explorer: 50
    Mobilen: 49
    SEO watcher: 33
    360 SEO SERP: 42
    Serp Mojo: 44
    Serp fox: 39
    Rankie: 28


    Sökord: webbyrå Norrköping

    Chrome: 12
    Chrome inkognito: 12
    Explorer: 12
    Mobilen: 12
    SEO watcher: 15
    360 SEO SERP: 11
    Serp Mojo: 12
    Serp fox: 12
    Rankie: 12



    webbyrå Norrköping är hyfsat samma på alla, men utveckla app varierar kraftigt. Varför? Alla söker med google.se och desktop-sök.


    Tilläggas bör att den sidan som ligger 1:a på sökordet "utveckla app" är en sida från mobil.se fråm 12 aug 2011 !!!! Bra jobbat Google! Som tycker att en 5 1/2 år gammal sida är den absolut mest relevanta sidan om att utveckla appar. Inte klokt.
    Senast redigerat av Urban G den 2017-02-10 klockan 19:46. Anledning: webbplats framgår av signaturen

  2. #2
    SEOSEONs avatar
    SEOSEON SEOSEON är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2015
    Ort
    Las Palmas de Gran Canaria
    Inlägg
    61
    Det stämmer att den fysiska platsen gör skillnad, men det är långt från den enda faktorn. Tänk på att det innebär att även rank trackerns fysiska plats spelar roll.

    Intressen, vanor, sökhistorik och så vidare påverkar också resultaten.

    De olika tjänsterna för rank tracking uppdateras dessutom vid olika tider, vilket kan resultera i skillnader.

    Rent spontant skulle jag gissa att det har med fysisk plats och/eller språkliga inställningar att göra. Det vill säga att t.ex. Rankie utför sina tester från ett annat land.
    SEOSEON - SEO & Digital marknadsföring

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 17:56
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 16:55
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 11:51
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 21:00
  5. Har köpt en domän som är högt placerad
    Av Alexander i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 20:40