Resultat 1 till 5 av 5

Blogger + PR

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag fick ju en chock en gång i tiden när jag startade min Wordpress-blogg. Det finns ju en stor myt på nätet att gratisbloggarna skulle vara sämre än att ha en blogg på egen domän. Tvärtom upplevde jag.

    Min teori som jag hade var helt enkelt att det berodde på:

    (1) PR läckage genom taggningen att blogginläggen.
    (2) Wordpress ganska hårda approach mot spambloggar. Sedan kan man ju diskutera hur framgångsrikt det varit.
    (3) wordpress.com är PR9.

    Han som segrade i Carcasher-tävlingen (kommer ej ihåg namnet) påpekade även att åldern på domänen kan ha betydelse.

    I fredags hittade jag en blogg på blogspot.com som jag startat och gjort två blogginlägg i och sedan gav upp. Jag gillade inte bloggers-gränssnitt då som hade flera problem som var aktuella för mig. Bloggen har inga utlänkar alls. Lösenord har jag glömt men det är ju sak samma.

    Bloggen har inga inlänkar alls eller taggar (som infördes senare).

    PR-värdet för bloggen var PR3.

    Jag tror att det betyder att en Blogger-blogg får PR3 från start.

  2. #2
    Joel Falcks avatar
    Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    47
    Det kan inte stämma. Jag startade också en blogger-blogg som jag hann skriva ~2 inlägg i och skaffade en relaterad inlänk. Den har bara pr2. Kan nog hålla med om att bloggar på blogger verkar ges en onormalt god start, ändå.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Jolla00
    Det kan inte stämma. Jag startade också en blogger-blogg som jag hann skriva ~2 inlägg i och skaffade en relaterad inlänk. Den har bara pr2. Kan nog hålla med om att bloggar på blogger verkar ges en onormalt god start, ändå.
    Jo jo. Men hade du en about sida?

  4. #4
    Joel Falcks avatar
    Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jo jo. Men hade du en about sida?

    Nope. Tror du att det skulle inverkat på pr:en?

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ja det kan det göra. Det är inte exakt beräkning som görs utan en approximationsmetod som används där man stegar sig fram till korrektvärde. Vilket också kan förklara skillnader genom att det ibland inte är klart när export sker.

    PR2 är i vilket fall som helst ganska bra för något utan inlänkar. Gäller inte nya domäner.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google Page Creator
    Av Raketforskning i forum Google
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 10:08