Hej!

Vi är några stycken som under det senaste året utvecklat yoolio.se - en tjänst för auktioner av webbsajer, appar och domäner.

Ifall ni har t.ex en webbshop till salu skulle det vara oerhört roligt om ni har lust att testa sälja genom yoolio.se. Det är helt gratis att skapa en auktion. Just nu söker vi personer som har en webbsajt, app eller domän till salu. Auktionerna kommer dock inte synas förens i Maj då vi planerar en officiell start av tjänsten.

Det går till så här: man skapar en annons där man fyller i URL, beskrivning, och information om omsättning och utgifter, samt dokument som kan vara relevanta för köparen. Vi har även en integration med Google Analytics, vilket gör att ni med två knapptryck kan hämta verifierad trafik från Google och presentera en graf över hur många besökare sajten har, direkt i annonsen.

Köpare kan sedan lägga bud under de 30 dagarna som annonsen är aktiv. När auktionen är avslutad kommer vinnare och säljare få mail med kontaktuppgifter för att ta affären vidare.

Vi skulle verkligen uppskatta all hjälp och feedback vi kan få nu i testfasen!

Varför Yoolio?
Jag som startade projektet heter Eric, och jag har upplevt ett problem i Sverige när det kommer till att köpa och sälja webbsidor och appar. Dels behöver man själv kontakta säljaren för att få informationen om t.ex trafiken verifierad, och informationen kan ofta kännas otydlig. Detta vill jag förbättra med Yoolio. Vi vill lyfta fram värdet för säljaren och förtydliga för köparen, för att på så sätt skapa fler och bättre affärer för båda parter. Lite av en win win-situation.

Som sagt, alla tankar är välkomna!

Hälsningar,

Eric
Yoolio.se

// PS: Ber om ursäkt ifall det är ett olämpligt ställe för posten, då får vi helt enkelt ta bort den :/