Resultat 1 till 2 av 2

Kan Google "komma ihåg" borttagna länkar?

  1. #1
    sofiehanssons avatar
    sofiehansson sofiehansson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    10
    Håller på och ser över länkprofiler för våra största sajter och har lite funderingar som någon kanske kan hjälpa mig med.

    Om jag till exempel har en huvudsajt som har fått en hel del länkar in till sig från såväl ämnesrelevanta satellitsajter samt sajter som inte har så mycket styrka/relevans, skulle det löna sig att plocka ner länkarna från de icke-relevanta sajterna och istället länka från dessa sajter till satellitsajterna för att stärka upp underifrån?

    Misstänker att jag om jag tar bort en länk får räkna med att Google tar ett tag på sig innan den märker att länken är borta, men kan jag då sedan lägga till en länk enligt exemplet ovan utan att det blir misstänksamt? Hur mycket kan länkar från icke-relevanta sajter förstöra, eller kan det fungera med satellitsajter som ett filter?

    Ser även att jag har icke relevanta sajter som länkar både till huvudsajten och till satellitsajten som sedan i sin tur länkar in till huvudsajten den med. Vilken utav länkarna i ett sådant "nät" är minst värd någon styrka? Det står still i rankingen så hoppas att lite ändringar kan få oss att klättra igen.

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    En gyllene regel i allmänhet är att du skall försöka hålla dig till väldigt lite icke-relevanta länkar i din länkprofil. Håll dig ifrån cross-linking. Det vill säga att en sat länkar till både huvud och annan sat. Detta skapar ett fotspår som är enkelt för Google att följa

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. "EU vill tvinga Google att betala för länkar"
    Av Nils Fridlund i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-11-10, 16:52
  2. google "floden" , "ordbörs"
    Av TonyLi i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 12:04
  3. "Onaturliga länkar har upptäckts" ("notice of detected unnatural links")
    Av Michael Bingmert i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 17:41
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 09:26
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51