Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 61 till 83 av 83

Toolbar Pr updaterad 9 jan

  1. #61
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Flera av mina sajter har gått ner ett snäpp, efter första kollen . Och några har fått lägre än de förtjänade av dem som inte hade det sedan tidigare heller.

    Kanske svaret på Big Daddy det här? Eller så har jag bara otur :/

    Förresten.. Vet nån hur det här med idn-domäner funkar och pr? För på dem märker jag inte någon skillnad hur jag än testar att kolla pageranken på.

  2. #62
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Enligt en kommentar från en av mina partners så är det en ny uppdatering idag, och den andra för 15 dagar sedan.

    Verkar nog stämma eftersom en artikel jag skrev nyligen fick PR6.

    Men riktigt gamla värden från 3-4 uppdateringar sedan finns även kvar på vissa DCs. Det hela är lite förvirrande minst sagt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #63
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Värdena ser onekligen väldigt färska ut. Känns som att man i princip exporterade ut aktuellt PR?

    Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med PR5 på nättidningen. Känns väldigt lagom.

  4. #64
    midass avatar
    midas midas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Lövestad, skåne
    Inlägg
    57
    Håller med att det ser uppdaterat ut. Verkar ha fått en efterlängtad 5:a nu.
    Vet ej riktigt på vad eftersom min site är byggd i frames.
    Har kollat på: raketforskning . com och fått en PR5 där liksom pårchecker.info.

  5. #65
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Idag ser det lite bättre ut.

  6. #66
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av midas
    Håller med att det ser uppdaterat ut. Verkar ha fått en efterlängtad 5:a nu.
    Vet ej riktigt på vad eftersom min site är byggd i frames.
    Har kollat på: raketforskning . com och fått en PR5 där liksom pårchecker.info.
    Grattis!
    Och bra position på batterier också!

  7. #67
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Som alltid uppdaterar de ju inte allting på en gång. Idag fick t.ex. mitt forum ungodum.se pr4 och w950i.se likaså.

    Däremot verkar det som om Fyra nyanser av brunt (min blogg), och även Beta Alfa 2.0 (http://betaalfa.polymono.net) som båda fick pr6 i förra uppdateringen, hoppat ned till pr5 . Lite konstigt då båda sajterna hela tiden fått nya kvalitativa inlänkar och uppdaterats ofta och kvalitativt.

    Ålder brukar ju ge resultat säger dem ju. Så verkar det inte vara längre... :/

  8. #68
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Ålder brukar ju ge resultat säger dem ju. Så verkar det inte vara längre... :/
    Jag har hört från en "pålitlig" källa att Google börjar kolla ålder på de som skriver och äger sajten. Ju äldre de är ju mer trust har de. Det kanske är därför
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  9. #69
    midass avatar
    midas midas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Lövestad, skåne
    Inlägg
    57
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Jag har hört från en "pålitlig" källa att Google börjar kolla ålder på de som skriver och äger sajten. Ju äldre de är ju mer trust har de. Det kanske är därför
    Menar du att själva åldern på författaren eller ålder på siten eller ålder på ägaren till siten? Blir lite förvirrad.

  10. #70
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av midas
    Menar du att själva åldern på författaren eller ålder på siten eller ålder på ägaren till siten? Blir lite förvirrad.
    Mest en liten pik till Anton som är så ung. Det jag avsåg var åldern på ägaren / författaren.

    Det andra med ålder på sajten iof rätt det också med det är allvarligare grejer.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  11. #71
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Haha.. Så kan det ju vara . Tur att man är tillräckligt duktig så man får upp sidorna i SERPsen ändå då :P

    Ung-javisst! Men är vuxen om lite mer en månad

  12. #72
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    och även Beta Alfa 2.0 (http://betaalfa.polymono.net) som båda fick pr6 i förra uppdateringen, hoppat ned till pr5 .
    Beta Alfa är ju en fin blogg. Tråkigt att den gick ner.

  13. #73
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ja och konstigt. Fler länkar borde inte sänka pr, utan snarare höja.

    Iförsig visar ju inte pr om en blogg är fin eller inte. Visst är det kul med pr, men i bloggvärlden är det väl inte jätteviktigt om man säger så.

  14. #74
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Hoppas det inte är den slutgiltliga PRn man ser nu på vissa av mina sidor. Isf har två av mina sidor hoppat från 5 till 4 och jag har ju inte direkt minskat länkarna, innehållet osv... båda de aktuella sajterna har dessutom ett par år på nacken... :/

  15. #75
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Ja och konstigt. Fler länkar borde inte sänka pr, utan snarare höja.

    Iförsig visar ju inte pr om en blogg är fin eller inte. Visst är det kul med pr, men i bloggvärlden är det väl inte jätteviktigt om man säger så.
    Jag tror du behöver tänka mer på hur mixen på inlänkarna ser ut. Jag tror det blir allt viktigare och viktigare.

  16. #76
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Citat Ursprungligen postat av David Nilsson
    Hoppas det inte är den slutgiltliga PRn man ser nu på vissa av mina sidor. Isf har två av mina sidor hoppat från 5 till 4 och jag har ju inte direkt minskat länkarna, innehållet osv... båda de aktuella sajterna har dessutom ett par år på nacken... :/
    Är i samma sits som dig och det känns lite retfullt iom att man lagt ner tid på att samla inlänkar från diverse ställen.

    Nu ska man ju inte stirra sig blind på PR, men man gör det ändå lite, eftersom det har blivit lite "fräckt" att ha högt PR

    Tappar iaf lite av mitt förtroende för PR om det kvarstår som det gör just nu, helt otippad och mot alla odds.

    EDIT: Känns också lite märkligt att PR sjunker för en sajt samtidigt som sökresultaten på Googles träfflistan har förbättrats markant på de viktigaste och svåra sökorden.
    Senast redigerat av seattlegrunge den 2007-01-26 klockan 21:56.

  17. #77
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Skönt att man bara hade PR 0 på alla sajter tidigare, det kunde bara bli bättre

  18. #78
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jag tror du behöver tänka mer på hur mixen på inlänkarna ser ut. Jag tror det blir allt viktigare och viktigare.
    Ah det är frågan. Mixen har skött sig självt eftersom det i 95 fall av 100 varit naturliga inlänkar. Då får man väldigt varierande länkar.

    Ett tag före den gick från pr4-pr5 lade jag till den i lite kataloger. Blir å göra samma sak igen . Nja men får väl jobba lite med den igen då.

    Och såklart, fortsätta blogga :P

    (Självklart hoppas jag att uppdateringen inte är klar än heller. Vore skönt om några till sajter fick pr, mest för länkbytesskull..)

  19. #79
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Helt klart att PR-uppdateringar är dåligt för nerverna. Jag skulle ha gjort som jag tänkt och inte installerat på verktyget för att kontrollera det hela.

    Håller det här på länge så får min läkare ta och skriva ut Stesolid, Sobril eller något annat potent lugnande

    Jag ändrar förresten inte PR på din blogg förrän det är helt klart. Den kan mycket väl hamna på PR6 fortfarande. Tidigare idag låg den på 2 och nu på 4 så helt klart att något arbetar fortfarande. Även om mycket naturligtvis pekar på att den går ner till 5.
    Senast redigerat av hans99 den 2007-01-27 klockan 14:52.

  20. #80
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Uppdateringen är inte klar än. Nu är en av de sidorna jag pratade om nere på PR0 igen Kan garantera att det inte är över än

    Edit: Såg precis att den andra sidan är tillbaka på PR5 igen

    Inte följt PR uppdateringarna så noga tidigare men brukar det ta så här lång tid?
    Senast redigerat av David Nilsson den 2007-01-27 klockan 16:14.

  21. #81
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Under förr-förra PR-uppdateringen vilken var den första där vår nättidning fick PR slog vi mellan PR3 och PR4 under evigheter. Sex - sju veckor tror jag. Förra PR-uppdateringen följde jag inte.

  22. #82
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av jmn
    Hmm. Skumt värre för min idekampanjer...
    Förstasidan kvar på PR0. Däremot är en sida i mitten på PR3 och sprider PR2 till ett par andra sidor via länkar.

    Hittar inga externa länkar till sidan med PR3 och har svårt att se att nån skulle länka rakt på just den. Om struntade helt i länkar och kunde förstå svenska bra, vore resultatet rimligt. Men nu... nja. Får vänta några dar och se ifall det är stabilt.

    Skumt för tävlingssajten med. Länkarna från Jim ger ingen PR alls.
    Nu tycks det gungat klart för mina två sajter...

    Hans99 tycks ha rätt. Värdena har frysts mitt under pågående uppdatering. Eftersom båda mina sajter frystes "mitt i" fick jag i alla fall lite chans att se hur "länkkraften" spred sig internt mellan sidorna.

    Gav mig nästan gråa hår att klura ut varför inget kom upp till förstasidan, men sen i andra varvet blev allt "by the book". Min världsbild är skapligt orubbad. Puh!

    Men detta betyder nog att "Toolbar PR" är nåt som verkligen räknas fram i separata körningar och inte något som (längre?) finns färdigt att enkelt exportera ur databasen - inte ens för Google själva.

  23. #83
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Men riktigt gamla värden från 3-4 uppdateringar sedan finns även kvar på vissa DCs. Det hela är lite förvirrande minst sagt.
    Blir inte det rätt naturligt om de nu kör olika versioner av systemet på olika DC?
    Har de bytt system för att hantera/tolka toolbar PR måste sannolikt de som kör "gammal version" även behålla gamla värden i databasen.

    Och har de ändå tänkt uppdatera mjukvaran för de äldsta snart finns ju inget skäl att krångla med en uppdatering av Toolbar PR på dem.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. PR toolbar håller på att exporteras
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 02:01
  2. PageRank uppdateras
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 03:07
  3. Toolbar Pagerank uppdaterad
    Av Marcus Westberg i forum PageRank
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 06:46