Resultat 1 till 10 av 10

"Ingen smutskastning av SEO-företag"?

  1. #1
    terLags avatar
    terLag terLag är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    19
    Undra lite hur Moddsen ställer sig till detta då det börjar ploppa upp sådana trådar om företag och försök att klanka ner på dom. Även om dom nu håller sig i Offtopic, hoppas jag på att det inte blir som på webmasternetwork (som är ett riktigt sumpträsk nu).

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Håller med dig där rent generellt och vi skall också enligt reglarna för forumet undvika att peka ut enskilda företag, eller dess kunder.
    Samtidigt är det inte helt lätt att helt undvika det. Om du syftar på en diskussion nyligen som gällde ett företag med "gratis hemsidor" så började den diskussion av en konkret fråga om det fanns information om det företaget.
    När det, om vi håller oss till den tråden, finns dokumenterat i flera oberoende källor om ett visst företags handlande så ser inte jag något fel i att ta en diskussion om detta.
    Men att generellt utan mer stöd än sin egen åsikt/tyckande/någon bekant, gå ut och namnge och kritisera ett företag går över gränsen.
    Beteendet och principer kan alltid tas upp men om inte företaget "utmärkt" sig offentligt skall namnet inte nämnas.

  3. #3
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Oj, oj, oj vad det kliar i mina tangentbordsfingrar just nu

    Det vore hopplöst att börja få ändlösa trådar som diskuterar enskilda företag. Det gör vi så bra på andra ställen.

    Och även om jag just nu inte är mannen som över huvud taget bör uttala mig i frågan så kan jag ju inte låta bli.

    Mitt idealforum är egentligen det totalt anonymiserade där man varken får nämna nicher, företagsnamn eller produkter, och där URLar är totalförbjudna. Det finns ett par försök till sådana forum och de blir rätt skönt akademiska när de fungerar som bäst. (Som alla förstår har jag helt olika idealbilder av forum och bloggar.)

    Men SEO-Forum är inte ett sådant forum, och tid och annan har olika företag gjort sig förtjänta av att omnämnas vid namn. Både i positiv och negativ bemärkelse.

  4. #4
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Ett forum är till för att diskutera i, så man bör inte försöka kväva relevant diskusion. Men visst, det uppkommer dålig stämning med påhopp så det kanske är lika bra att låta folk blogga om dem istället ()
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Diskussionen om Yreg avsåg inte SEO och var därmed inte ett brott mot reglerna. Diskussionen om ICA Kuriren, Dala demokraten m.fl. är det heller inte eftersom det inte är en SEO-metod utan Adsense-spam.

  6. #6
    terLags avatar
    terLag terLag är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    19
    Nog för jag också har negativa åsikter om yreg som finns väl dokumenterade på webforum.nu men det skadar ju inte att reda ut reglerna. Eftersom det står SEO-Företag så skulle yreg börja med seo skulle det bli lite luddigare. Sedan kanske det kommer något företag som inte uttåt sysslar med SEO men alla webmasters gör ju det, även om dom inte vill erkänna det.

    Jag tycker bara man skippar all sådan diskution. Men vad tjänar det till om man börjar disuterar tex Viasat som jag inte heller är så förtjusta i.

  7. #7
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Om det är något som någon anser vara fel enligt regler så rapportera inlägget genom att klicka på så ska jag och/eller moderatorer titta på det och göra en bedömning och redigera om vi anser det behövas.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Om det är något som någon anser vara fel enligt regler så rapportera inlägget genom att klicka på så ska jag och/eller moderatorer titta på det och göra en bedömning och redigera om vi anser det behövas.
    Verkar väldigt vettigt.

    Att forummedlemmar ska bli lurade på pengar därför att de inte kan ställa frågor om företag är inte rimligt.

  9. #9
    terLags avatar
    terLag terLag är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Verkar väldigt vettigt.

    Att forummedlemmar ska bli lurade på pengar därför att de inte kan ställa frågor om företag är inte rimligt.
    Det är ju självklart att man ska rapportera. Det är ju bra om man kan klargöra vart gränsen går, vilka företag får man diskutera och vilka får man inte diskutera. Ordet "SEO-företag" är för luddigt.

    För skulle jag stöta på något som jag anser är etniskt fel som ett SEO-företag gör borde jag inte då få ta upp det. Tycker man ska tillåta allt eller inget.

  10. #10
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av terLag
    Det är ju självklart att man ska rapportera. Det är ju bra om man kan klargöra vart gränsen går, vilka företag får man diskutera och vilka får man inte diskutera. Ordet "SEO-företag" är för luddigt.
    Man kan diskutera ALLA företag. Bara man gör det på rätt nivå.

    Citat Ursprungligen postat av terLag
    För skulle jag stöta på något som jag anser är etniskt fel som ett SEO-företag gör borde jag inte då få ta upp det. Tycker man ska tillåta allt eller inget.
    Hittar du SEO-företag som gör något etniskt fel tycker jag att du dessutom skall rapportera dem till polis och några ombudsmän också
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. "Ingen reklam för egna tjänster"
    Av David Nilsson i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 19:25