Resultat 1 till 4 av 4

Mystisk PR

  1. #1
    Mactims avatar
    Mactim Mactim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    73
    Hej!

    Jag hittade ingen bättre kategori och hoppas att denna inte var allt för fel.

    Jag började med att aktivt tänka på SEO för ungefär 2 veckor sedan så man kan väl säga att jag är rätt färsk.

    Min hemsida, www. triplexdesign.se har PR0 Men om jag istället skriver www. triplexdesign.se/index.php så har jag PR3.... Är det någon som vet hur det hänger ihop och vad det beror på? Jag har postat länken i olika länk kataloger men alla länkarna går till www. triplexdesign.se

    //Tim Samuelsson

    Edit: Delar upp länkarna med lite mellanslag.
    Senast redigerat av Mactim den 2007-01-13 klockan 22:09.

  2. #2
    robbanfs avatar
    robbanf robbanf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Antagligen för att alla interna länkar går till index.php. Jag hade samma problem med en site, index.php hade PR4 och bara domänen hade PR3. Jag tog bort alla hänvisningar till index.php och gjorde en redirect för att flytta med PR men då försvann fyran helt istället tyvärr. Hoppas den kommer tillbaks vid senare tillfälle...

  3. #3
    Joel Falcks avatar
    Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    47
    Google ser olika på de två olika url:erna. Du kan enkelt lösa det här problemet genom att skriva in följande kod i din .htaccess-fil:

    Kod:
    Options +FollowSymLinks
    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domain\.se
    RewriteRule ^(.*)$ http://www.domain.se/$1 [R=permanent,L]

  4. #4
    Mactims avatar
    Mactim Mactim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Jolla00
    Google ser olika på de två olika url:erna. Du kan enkelt lösa det här problemet genom att skriva in följande kod i din .htaccess-fil:

    Kod:
    Options +FollowSymLinks
    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domain\.se
    RewriteRule ^(.*)$ http://www.domain.se/$1 [R=permanent,L]

    Skulle du ha lust att förklara vad den gör??
    Jag upptäckte just att mitt publicerings verktyg skapar
    PR0: www. triplexdesign.se/
    PR0: www. triplexdesign.se/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
    PR2: www. triplexdesign.se/index.php?lang=sv
    PR3: www. triplexdesign.se/index.php

    Jag använder Publiceringssystemet Joomla och har försökt att installera ett Plugg-in som skriver om URLerna åt mig, men det funkar inte eftersom Crystone använder mod_rewright för att skriva om URLerna från början.... Det funkar att göra 301 redikt men jag är lite ny på sådant.

    Så jag undrer, är det någon som vet vart man kan hitta en tutorial för att lära sig att skriva om URLer manuellt? (med mod_rewright)

    EDITE: JFGI på mig själv... Jag gjorde en google sökning och efter 4 olika tutorials så gav jag upp.....

    //Tim (Observera att jag är kass på att stava.)
    Senast redigerat av Mactim den 2007-01-16 klockan 21:58.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)