Resultat 1 till 8 av 8

Instagram

  1. #1
    Luststugans avatar
    Luststugan Luststugan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    10
    Hej alla kloka

    Har fått en förfrågan om att sponsra ett instagramkonto med lite varor mot att hon lägger in bilder och taggar Luststugan i dessa.
    Ger det något förutom att hennes följare ser var hon fått produkterna från eller?
    Hade det varit en blogg hade man fått en länk men Instagram ger väl knappast nån sån fördel, eller?

    mvh Håkan

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Du får inga SEO fördelar, nej. Men SEO är en av de saker som ska hjälpa dig att sälja mer. Detta är ett annat sätt att sälja mer. Därför hade jag absolut övervägt det ändå men utan att räkna in en ökning i din SEO som en del av vad hon erbjuder.

  3. #3
    Luststugans avatar
    Luststugan Luststugan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    10
    Ok, tackar för svaret.

    //Håkan

  4. #4
    Görans avatar
    Göran Göran är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    2
    Både och. Sociala medier kan fortfarande påverka SEO indirekt, men främst hjälper det dig att sälja.
    /Göran

  5. #5
    Luststugans avatar
    Luststugan Luststugan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    10
    Tack, det är ju aldrig fel

    //Håkan

  6. #6
    Görans avatar
    Göran Göran är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Luststugan Visa inlägg
    Tack, det är ju aldrig fel

    //Håkan

    Vill dock varna dig att enbart för att en "influencer" lägger ut en bild på en produkt etc. innebär det ju inte att folk köper.
    Skulle rekommendera att du kikar på ett par artiklar och dylikt om influencer marketing för att generera bättre resultat. Denna kanske hjälpa dig att komma igång: https://www.veloceinternational.com/...ting-campaign/

    /Göran

  7. #7
    socialmediamasters avatar
    socialmediamaster socialmediamaster är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    12
    Det ger ju ingen direkt seoeffekt men indirekt kan det ju däremot ge en hel del. Du når ut till en massa nya människor som i sin tur kanske besöker din sida eller skriver om dig i sin blogg osv.

    På ett av mina instagramkonton har jag ca 16k följare och det get jättemycket besökare till min hemsida i den genren som kontot är i och jag tycker att en typ av seo är att skapa brand awareness och där spelar ändå sociala medier en stor roll.
    Social media master
    Influencer Paradise

  8. #8
    malinstrandvalls avatar
    malinstrandvall malinstrandvall är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Hej Håkan! Några spontana tankar bara innan du inleder ett potentiellt samarbete. Jag skulle rekommendera dig att be influencern ifråga att sammanställa någon form av översikt (tänk 1-2 A4 eller dylikt) till dig med lite data om hennes följardemografi, genomsnittligt engagement rate o.s.v. samt att ni kommer överens mer i detalj så klart om vad du vill att hon nämner om dina produkter. Exempelvis att du sponsrar henne med XX antal produkter och i gengäld kan du räkna med att få XX antal uppdateringar där hon inte "bara" nämner och taggar produkterna utan även länkar till din site i sin bio. Ni kan ju också t.ex. komma överens om någon form av kampanjkod som underlättar för dig att följa upp utfallet av insatserna senare. Lätt att glömma att alla insatser inte alltid ger omgående resultat, ibland dröjer ju effekten. Vad gäller SEO är jag också nybörjare, därav att jag håller mig till att kommentera inom mitt arbetsfält. Lycka till i alla fall! /Malin

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Säljer konton på Instagram 50-150k följare
    Av Robin123 i forum Sociala medier
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-21, 19:11