Resultat 1 till 3 av 3

Överanvända Sökfraser?

  1. #1
    Plexuss avatar
    Plexus Plexus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    5
    Hej,

    Tack för ett bra forum. Jag är evigt tacksam om någon kan hjälpa mig att reda ut nedanstående problem:
    Jag är rädd för att jag överanvänder sökfraser i mitt SEO-arbete.

    Jag förstår att man ska vara lite försiktig med att mata in exakt sökfras i samtliga: Titel, URL, Sidbeskrivning och Rubrik.

    Om min sökfras t.ex. är “Köpa jacuzzi”

    Är det tex ok att köra på följande:
    Titel: “Köp Jacuzzi smidigt idag”
    URL: “/kopa-jacuzzi”
    Sidbeskrivning: Undra du hur man köper Jacuzzi? Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxx xxxx xxxxx xxxx xxx Det enklaste sättet att köpa jacuzzi idag!
    Rubrik: Enkel guide för att köpa jacuzzi

    Är det ok att göra så med sökfraser som bara består utav två ord, och värre när sökfraserna är längre?
    Jag undrar även hur man kolla om man är straffad för detta?

    Hoppas ni förstår, stort tack för hjälpen!

    Mvh
    Plexus

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Man kan väl säga att det finns tre olika typer av webbplatser i det här fallet som kräver lite annorlunda upplägg vad som gäller texter.
    1) Du vill sälja Jacuzzi
    2) Du vill informera om olika typer av jacuzzibad, tester etc (Råd och Rön)
    3) Du vill beskriva hur en jacuzzi fungerar tekniskt och historik omkring den (wikipedia)

    Ditt textexempel ligger och pendlar mellan de där begreppen. Men om vi nu utgår att du vill sälja jacuzzi får man börja ta rätt på vilka fraser fungerar för kunder som vill köpa. Där kan man titta på konkurrenter hur de har gjort. Och tror att du kommer upptäcka att man inte behöver upprepa fraserna speciellt ofta.
    Synonymer går bra, spabad är väl en till jacuzzi.

    Ditt titelförslag skall ju attrahera de som vill köpa jacuzzi. Då finns det ingen anledning att upprepa det i description utan där skall du snarare tala om varför de skall handla av dig. Ex, snabb leverans, fri frakt, gratis installation, ångervecka, etc.

    Sedan skall du inte glömma bort den löpande texten på sidan. Även den tar Google hänsyn till.

  3. #3
    Plexuss avatar
    Plexus Plexus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    5
    Tack för ett utförligt och bra svar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO-vänlig URL vid sökfraser
    Av Tomas C i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-19, 14:28
  2. Antal sökfraser in till siten?
    Av Patrik Berggren i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 21:32