Resultat 1 till 4 av 4

SEO för flerspråkig hemsida

  1. #1
    SEO-OSEs avatar
    SEO-OSE SEO-OSE är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    3
    Hej,

    Jag är ganska ny på området men håller på att snappa upp allting som en treåring. Jag har ett dilemma.

    Jag håller nämligen på att optimera en flerspråkig (3 språk) hemsida som är byggd i CMS Joomla. Jag undrar hur jag ska göra när jag submitar sidan till sökmotorerna. Ska jag submita den flera gånger med olika språk på samma domän kanske?

    Eller bör jag separera olika språken helt och hållet med varsin CMS instans? Då blir det ett omfattande jobb...

    Någon som har gjort något liknande kanske?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Mädzz..s avatar
    Mädzz.. Mädzz.. är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Hejsan och välkommen till SEO'ns underbara värld, får man väl säga!

    Då det gäller att submita sidor så är det enl. mig själv en onödig process i sin helhet. Att submita en ny sida till t.ex. google kommer göra att din länk läggs sist i kön och google kommer, då tiden är inne, att slänga ett öga på den. Detta kan ta lång tid och ger dig egentligen ingen ranking. Ett mycket snabbare sätt att få in sidan på sökmotorerna (få den indexerad) är att helt enkelt ha länkar från sidor som redan är indexerade. Om du är bekant med vad PageRank är så går det snabbare för Google att hitta din sida om den har en länk från sida med hög PageRank. Länkar dina sidor mellan varandra (de olika språken) så kommer alla sidor på de tre språken att vara i index. Google vill ju själv bestämma om vad som är relevant att ha med i sitt index och vad som inte är relevant så de litar mer på att en sida som länkar till dig gör att du också borde vara med. Mvh

  3. #3
    SEO-OSEs avatar
    SEO-OSE SEO-OSE är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    3
    Tack så mycket för ditt svar :-) Började nästan misstänka att frågan var för grov, heh

    Jag har fattat att det är bäst att länka till sidan som du säger. Dock vet jag inte om googles robotar kommer att ta alla språk eftersom jag kör med joomla. Ska forska hur det funkar med detta.

    Men om jag kör "standardiserade" tillvägagångsättet med flera språk genom att kunna välja i ett gardinmeny, då bör det kanske funka...

    Tack så mycket.

    MVH
    SO

  4. #4
    Mädzz..s avatar
    Mädzz.. Mädzz.. är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Ja absolut. Kan inte säga med hel säkerhet men jag tror att det ska funka. Grundregeln är väl egentligen att försöka bygga en sida som om det vore gjort 94. Inte använda imgage maps för länkar och har man t.ex. en sida helt i flash som helt är vektorgrafik så kan inte ett enkelt program, som en spindel är läsa det, då detta bara läser text.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Registrera ny hemsida hos sökmotorerna
    Av l00zekk i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 08:22
  2. Hemsida till salu: Lyrix.se
    Av Mattias i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 18:34