Jag har en hemsida med egen domän som finns på ett eget konto på ett webbhotell.

Jag ska antagligen säga upp kontot men behålla domännamnet för att se om man kan tjäna några reklampengar på trafiken som finns på domänen. Det är ca 20-30 besökare per dygn på domänen, vet inte om det räcker för att tjäna något men jag tänkte i alla fall testa.

Det jag tänkte kolla upp är om man förlorar något på att bara behålla domänen & säga upp kontot hemsidan finns på. Trafiken är ju riktad mot domännamnet men det är väl innehållet på sidan som avgör t ex om man kommer med i träfflistan på google.

Jag kan iofs flytta hela hemsidan från där den är nu till en subdomän under ett annat domännamn som jag har på ett annat konto. Då finns hela hemsidan där istället. Domänen kan man rikta mot adressen man har flyttat hemsidan till. Då kanske trafiken fungerar precis som tidigare.

Har även funderat på att leta upp alla länkar som leder in till hemsidan jag kanske ska säga upp & ändra adresserna som finns där till subdomänen sidan får om jag flyttar den som jag skrit ovan. Då kan man kanske till slut släppa domänen eftersom de flesta länkarna nu leder till den nya adressen.