Resultat 1 till 4 av 4

Bästa sättet att använda en ny domän?

  1. #1
    nfalks avatar
    nfalk nfalk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    37
    Tänkte registrera ett domän namn som specifikt är en av dem tjänster som jag erbjuder. Sen tänkte jag att re:directa den nya domänen till den delen på min webbsida som täcker just den tjänsten (mindomän.se/tjänsten_i_fråga

    Är det OK att göra så? Tjänar jag på det? eller gör det varken till eller ifrån? eller kan det vara negativt?

    Eller är det bättre att göra en helt ny sida om just den tjänsten, typ en satellitsida?

    mvh
    Niclas Falk

    http://crent.se

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst kan du göra så utan att det blir negativt. Händer ingenting om du köper en ny domän utan historik eller inlänkar till sig och gör en 301 direkt.
    Känns som det vore bättre att du satsade på att bygga mer kvalitativt innehåll på den delen av din ordinarie webbplats.

    Alternativt är då som du skriver att göra en satellitsida av den. Men även det kräver ett kvalitativt innehåll och fler sidor än en enda som var vanligt förr. Och likförbaskat så måste du se till att den sidan blir uppmärksammad i Google med mer länkar eller delning socialt som kan ge länkar på sikt.

  3. #3
    nfalks avatar
    nfalk nfalk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    37
    Tack för svar Urban. Känns som ett bättre alternativ alltså att göra en egen sajt av de nya domänen med bra innehåll som ett komplement till min egna och se länka..
    Niclas Falk

    http://crent.se

  4. #4
    Assistanss avatar
    Assistans Assistans är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    32
    Urban, du verkar oerhört kunnig inom ämnet(!) därav att jag hoppar in här.

    Hej alla SEO-experter,

    Idag har jag en domän som rankar på det ganska specifika keywords (utlandsinkasso) men skulle vilja ranka på ett mer generellt keyword på sikt nämligen "inkasso". Då min nuvarande sida är optimerad för den mer nichade sökningen "utlandsinkasso" undra jag hur ni hade gjort för att ha bästa chansen att ranka högt på ordet inkasso som har oerhört hög konkurrens.

    Hade ni gjort en undersida på min nuvarande domän och optimera den undersidan eller hade ni startat en ny domän däroptimering skedde för att ranka högt på ordet "inkasso"?
    (Jag har DA 13 enl moz på min huvudsida)

    /Johan

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-06-13, 09:26
  2. Bästa sättet etablera sig som SEO-skribent?
    Av Carolina Olson i forum Nyheter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 16:01
  3. Vilken domän ska jag använda mig av?
    Av siimon2k7 i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 07:17
  4. Bästa sättet att bygga en site med flera domän-namn
    Av miraclesinc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 15:11
  5. Bästa sättet att få undersidor indexerade?
    Av HC_Consulting i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 04:32