Resultat 1 till 13 av 13

Vad har hänt med 1st.se?

  1. #1
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Vad har hänt med 1st.se? Den ser ju för j*vlig ut och alla kataloger/länkar är borta. Sen har sajten plötsligt svårt att ladda fullständigt i Firefox, t ex submitsidan.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av seattlegrunge
    Vad har hänt med 1st.se? Den ser ju för j*vlig ut och alla kataloger/länkar är borta. Sen har sajten plötsligt svårt att ladda fullständigt i Firefox, t ex submitsidan.
    De kanske vill koncentrera alla inlänkar de fått till sina samarbetspartners
    Eller något som blivit fel?

  3. #3
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Egendomligt är det iaf... man kan nästan tro att sajten är hackad iom den fula snubben som hoppar över hela startsidan (stora bilden som täcker stora delar av sajten alltså).

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    En god gissning är att de vill koncentrera länkkraften till sin egna projekt. Det har varit en del udda saker med den där katalogen tidigare: inte alla länkar är sökmotorvänliga och skräppost till e-postadressen

  5. #5
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Skräppost från dem har jag sluppit iaf... men nu åker man väl på det nu när man skrev så här

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av seattlegrunge
    Skräppost från dem har jag sluppit iaf... men nu åker man väl på det nu när man skrev så här
    Jag heller inte fått någon från dem så vitt jag vet. Men när man anmäler sin sajt samtyckte man till det.

  7. #7
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Angående 1st.se så är det nog bara fel med kopplingen till databasen eller liknande. Era tankar om att koncentrera länkkraften försämrar ju bara för sidan sig eftersom innehållet försvinner.

    Kolla på huvudsidan där står det: SITE_NAME
    istället för 1st.
    Så något tekiskt fel är det.

  8. #8
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    En god gissning är att de vill koncentrera länkkraften till sin egna projekt. Det har varit en del udda saker med den där katalogen tidigare: inte alla länkar är sökmotorvänliga och skräppost till e-postadressen
    Hans, skärpning nu. Du kan ju inte skriva "skräppost till e-postadressen" när du inte fått det. Vi skulle aldrig skicka ut skräppost eller spamma de som lägger till sig till 1st.se.

    Vidare så är det just nu mysql uppgradering på webbhotellet så sidan ligger nere sedan 15-tiden igår fredag. Troligtvis är det inte uppe igen förrens imorgon söndag.

    Jag är lite nyfiken på vilka länkar ni påstår inte är sökmotorvänliga? Sidan körs på phpLD precis som majoriteten av andra liknande sidor...

  9. #9
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    En av adresserna som vi fick registrerade var markerad med rel=nofollow. Gjorde ingen större skillnad. Jag satte länken tillbaka till rel=nofollow och tog senare bort den.

    Skräppost för mig är nästan all typ av e-post som jag får som försöker sälja något till mig. Du får vara tydligare med att peka ut exakt vad för storts erbjudanden som du skickar ut eller om du inte skickar ut erbjudanden alls.

    I övrigt tycker jag att det är en elegant konstruktion på 1st. En katalog som samlar en länkkraft och sedan skjuter det vidare till ämnesspecifika subdomäner. Förvånar mig att man inte ser fler liknande lösningar.

  10. #10
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Eventuella rel=nofollow länkar är helt av misstag.

    Det har hittills aldrig skickats ut mail till de som lagt till länkar på 1st.se. Texten lades till för att kunna skicka ut ett mail om vi t.ex startar en ny katalog eller liknande.

  11. #11
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det är fler som har problem med att Surftown uppdaterar sig just nu...

    http://www.lindqvist.com/b/surftown-uppgraderar-mysql

  12. #12
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Japp japp. Mina första sajter är online igen nu i alla fall...

  13. #13
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    www.1st.se är uppe igen, och alla övriga sajter som varit berörda av samma uppgradering också...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad har hänt med Yahoo eller min sajt?
    Av nfinland i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 09:09