Resultat 1 till 2 av 2

Många interna länkar skadligt för SEO?

  1. #1
    Newbies avatar
    Newbie Newbie är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    18
    Hej! Jag har slarvigt nog inte brytt mig så mycket om hur länkar påverkar min sida (ja jag vet att det borde varit grunden). Nu undrar jag om många interna länkar kan skada SEO. Det är nämligen så att när det gäller "normala" egna länkar som jag gjort inom webbplatsen så är det troligtvis helt ok och relevant. MEN jag använder ett hemsideverktyg som verkar göra så att eftersom jag valt att visa "meny" till vänster på sidorna så skapas nya interna länkar till samtliga sidor och undersidor till det som finns i menyn för varje ny sida jag skapar. Detta har resulterat i att det numera växt och blivit typ 2000 intena länkar till varje undersida som finns att se på menyn.
    Det ser ju helt knasigt ut när jag kollar i google webmastertools! Nu är då frågan, ser google på nåt sätt att det är menyn som gör detta eller kommer google tycka att jag har orealistiskt mycket interna länkar?

    Tacksam för svar! Ha en fin dag!

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Är den "vänsterställda" menyn din huvudmeny?
    Kan man komma åt viktiga undersidor ifrån den menyn?

    Nästan alla webbplatser idag har s.k. "sitewide" länkar i en form av meny. Detta är något sökmotorerna permierar då det skall vara enkelt för en besökare att kunna navigera på sidan. Dock så skall du absolut kolla om just dom länkarna är av värde och relevans för att finnas med i den menyn.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Interna länkar på sin sida
    Av wahlman i forum Länkbygge
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 00:35
  2. Interna länkar
    Av Tobias Nyholm i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 09:35
  3. Interna länkar och PR kanalisering?
    Av nfinland i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 17:35
  4. Hur skadligt är copycats?
    Av ThomasA i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 17:34
  5. Interna länkar och domänen
    Av latehorn i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 23:23