Resultat 1 till 9 av 9

Hjälp/tips sökes för seo på webshop

  1. #1
    swesacs avatar
    swesac swesac är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    6
    Hej. Vi driver en webshop via textalk och behöver komma högre upp på Google i sökresultaten. Vi har flera konkurrenter varav en alltid hamnar högst upp, och dom använder sig också av textalk. Jag har försökt och försökt att få våran sida att rankas högre men det verkar lönlöst att komma upp. Vad ska man göra??

  2. #2
    Fitnessfias avatar
    Fitnessfia Fitnessfia är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    18
    Hej!

    Börja med bra textinnehåll på sidan som är SEO-optimerat (rubriker, sökord, textlängd, bilder osv).

    Steg 2: skaffa inlänkar. Hur du gör detta på bästa sätt beror lite på vad du säljer.

  3. #3
    swesacs avatar
    swesac swesac är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    6
    Hej! Tack för svar Steg 1 har vi utvecklat rätt bra. Steg 2 är jag lite mer osäker på, har en ”satellitsida” länkad till webbshoppen men inget mer direkt. Vi säljer väskor, resväskor & accessoarer.. Vet inte riktigt hur man skaffar och gör med inlänkar.?

  4. #4
    Fitnessfias avatar
    Fitnessfia Fitnessfia är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    18
    Jag skulle föreslå att hitta bloggare som skriver om mode, resor osv som kan tänka sig att länka till er mot betalning. I vissa fall går bloggare med på produkter mot länkar men det är oftast inte bloggar med hög domain rating. Bäst är produkt + en betalning. På så sätt blir det ett mer relevant och naturligt inlägg. Satsa på bloggare som ligger på egen domän (ej nouw.com, blogg.se osv). Du kan göra jobbet själv eller gå med i ett nätverk tex Tourn, dessa tar en summa av ersättningen från bloggaren vilket troligtvis resulterar i dyrare inlägg än om du gör jobbet själv. Dessutom är du begränsad till dem som hittar dig och inte tvärt om.

    Jag driver själv två bloggar, du kan kontakta mig privat via PM om du vill ha mer info.

  5. #5
    Fitnessfias avatar
    Fitnessfia Fitnessfia är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    18
    Kollade in sidan lite, rekommenderar att ni jobbar mer på on page SEO. Gör långa kategoritexter 350 ord och lägg texten under produkterna så att den inte stör.

  6. #6
    Carlys avatar
    Carly Carly är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2018
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    10
    Hej SweSac

    Jag är helt enig med Fitnessfia, det fattas text på hemsidan.
    Kategoritexter och produktbeskriningar kan hjälpa er bli hittade på google.
    Det är viktigt att de texterna är naturliga, och skrivna mot kunden, snarare än för att google ska bli glad.
    Försök få in så många av era keywords som möjligt, på ett naturligt sätt, och tänk ut om man kan beskriva väskan på mer än ett sätt.
    Tex datorväska kan också vara en laptoppväska, arbetsväska etc.
    Titta på hur mertryck.se har gjort det, de har lyckats få in mycket bra kategoritext på sina sidor, utan att det blir för mycket, och tar upp för mycket plats.

  7. #7
    swesacs avatar
    swesac swesac är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    6
    Tack så mycket för hjälpen

  8. #8
    swesacs avatar
    swesac swesac är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    6
    Vad menas med on page seo? Kategoritexter så dom inte stör, lägger man in andra produktbeskrivningar, eller hur menar du?
    Mvh

  9. #9
    Carlys avatar
    Carly Carly är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2018
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    10
    On page SEO är allt SEO arbete som finns på den faktiska sidan, man kan också jobba med SEO utanför sin sida, genom Tex. att länka in till sin sida och annat.
    Här kan du läsa mer om vad du kan göra på själva sidan fär att öka onpage SEO värdet
    https://backlinko.com/on-page-seo

    Jag tror inte jag förstår din fråga helt, men det är en bra ide att ha en text på sidorna med dina produkt kategorier, men det kan vara svårt att få in texterna snyggt, när du förmodligen vill ha fokus på produkterna istället. Då kan det vara en bra idee att ha en lite längre text längst ner på sidan, där kunderna kanske inte hänger länge, men som värderas av Google.
    Viktigt att tänka på är att texten inte för göras i oläslig stil, alltså inte för liten storlek eller i samma färg som bakgrunden etc.

    Inne på de enskilda produkterna är det också bra att ha text, men tänk på att texten gärna ska skilja sig från texten för de andra produkterna,

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kraftfulla länkar för VR webshop/affiliate sökes
    Av VRGUIDE i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-11-27, 23:49
  2. Hjälp och tips inom SEO uppskattas!
    Av Ale i forum Introduktion
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-11-17, 16:41
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-14, 09:32
  4. Tips på pålitlig webbyrå sökes?
    Av Nisse i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 13:20
  5. sökes:hjälp med seo
    Av lenny46 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 14:54