Resultat 1 till 4 av 4

Kan länkar till undersidor bygga upp helheten?

  1. #1
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Ger starka länkar till undersidor länkkraft till hela webbplatsen eller "bara" undersidan?

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av SysXpl Visa inlägg
    Ger starka länkar till undersidor länkkraft till hela webbplatsen eller "bara" undersidan?
    Både och. Det är därför det är bra med djuplänkar in till viktiga undersidor istället för de länkar som bara går direkt till förstasidan.

  3. #3
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Både och. Det är därför det är bra med djuplänkar in till viktiga undersidor istället för de länkar som bara går direkt till förstasidan.
    Jag menade starka externa länkar till undersidor. Inte starka interna länkar. En länk från exempelvis aftonbladet.se till domän.se/nytt-inlägg ökar slagkraften även på domän.se i SERP:en? Jag antar att ett flertal starka undersidor ökar på sidans DA?

  4. #4
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av SysXpl Visa inlägg
    Jag menade starka externa länkar till undersidor. Inte starka interna länkar. En länk från exempelvis aftonbladet.se till domän.se/nytt-inlägg ökar slagkraften även på domän.se i SERP:en? Jag antar att ett flertal starka undersidor ökar på sidans DA?
    Jag tror det var exakt det Niklas menade.

    Svaret är helt enkelt ja!

    Men om inte jag missminner mig ser Google länkar som signaler till sidnivå och inte domännivå (sett till ren länkkraft). Det är därför logiskt att se det som en länk från aftonbladet.se till domän.se/nytt-inlägg ökar kraften till just den sidan och ökar just den sidans möjligheter att placera sig bra i SERP. Däremot länkar den sidan nästan alltid vidare till andra interna sidor på domänen vilket således ökar deras värde.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bygga länkar till återförsäljare
    Av Buller kom i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-02, 22:42
  2. Bygga relevanta länkar till en artikel
    Av mercz i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-11, 19:06
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 14:33
  4. Att bygga en robot.txt till wordpress
    Av godpuppet i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 17:49
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 00:51