Resultat 1 till 8 av 8

SEO-forum.se har sålts, viktig info

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har sålt TodaysWeb och mer om det kan läsas här.

    Tanken är att SEO-forum.se fortsätter precis som tidigare.

    Det finns ändringar som behöver ske för forumet inför 2 skeden: ändringar innan överföringen till köparen om ca 2 veckor och ändringar för att följa GDPR som går effekt den 20 maj.

    Det är inte bestämt ännu men här kommer en punktlista med saker som funderas på just nu:
    • Jag har precis pratat med Urban G och han fortsätter som moderator för forumet. Eventuellt blir han även Admin.
    • Privata meddelanden kommer nog fortsätta finnas kvar men alla meddelanden äldre än till exempel 3 eller 6 månader kommer nog raderas på regelbunden basis. Se till att ladda ner här de meddelanden som du vill spara.
    • Nya villkor kommer att skrivas.
    • Det finns en profilsekretess här som du kan ändra i om du vill.
    • Ett epost kommer att skickas snart till alla medlemmar med info. De måste godkänna de nya villkoren osv.
    • I samband med detta epost finns ett visst intresse av till exempel Urban av en slags nystart.
    • Urban kommer ta fram ett förslag på nya regler för forumet.
    • Dessa fält kommer nog att raderas från databasen: riktigt namn, födelsedag och ip.
    • Jag har använt nyhetsbrevsfunktionen på SEO-guide för att samla in epost och skicka nyhetsbrev (senaste utskick ett antal år sedan). Troligen kommer nog alla epost ur listan raderas för att vara på säkra sidan enligt GDPR, mycket osäker kring detta?
    • Rätt att radera (GDPR): jag som Admin kan nu radera ett konto och inlägg skrivna av medlemmen kommer att blir ändrade till Gäst. Urban behöver tillgång till denna funktionen.

    Fler punkter kommer nog komma vartefter. Skriv gärna här om ni har frågor osv gällande forumet.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    73
    Bra initiativ av Urban. En nystart känns som ett nödvändigt steg för att förhoppningsvis väcka liv i communityt på riktigt igen. Se även över access till SEO-forums sociala konton och implementera SSL.
    Måns Gullberg, grundare och SEO-ansvarig på Modifinder AB

  3. #3
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Jim, kommer du att sluta jobba med SEO nu? Efter alla dessa år? Vad ska du göra härnäst?

    För övrigt tycker jag att det vore jättebra med en nystart. Kanske med en ny uppdaterad design? Jag skulle gärna se att forumet skulle bli aktivt igen som det var förr. Det var väldigt mycket enklare att genomföra länkbyten och köpa/sälja länkar för flera år sedan. Precis som wn.se har vi stannat av i utvecklingen. Jag hoppas att vi kommer dit igen... Jag hoppas också att forumet fortsättningsvis (i det långa loppet) kommer vara en kostnadsfri resurs.

  4. #4
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    152
    Kul att du fick sälja, men det känns som att köparen lagt forumet åt sidan :-(

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tja, det flyter väl på som det gjort tidigare. Mycket av det vi moderatorer gör syns exempelvis inte alls. Men har du synpunkter på hur du tycker forumet skall utvecklas får du gärna komma med förslag. Antingen i tråden här eller så kan du skicka det i pm till mig.

  6. #6
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Tja, det flyter väl på som det gjort tidigare. Mycket av det vi moderatorer gör syns exempelvis inte alls. Men har du synpunkter på hur du tycker forumet skall utvecklas får du gärna komma med förslag. Antingen i tråden här eller så kan du skicka det i pm till mig.
    Man kanske inte ska ha för höga förväntningar men vad sägs som ett kosmetiskt upplyft och marknadsföring på andra webbplatser för att kicka igång aktiviteten här? Vad sägs om Facebook och Google ads? Och medlemmar som lägger ut reklam på sina egna sidor? Kanske någon form av tävling där man kan motivera medlemmar att promota eller optimera för forumet? Jag tror det skulle göra forumet gott... även om sådant ansvar kanske inte ligger på er "moderatorer" till last i första hand.

  7. #7
    Punkts avatar
    Punkt Punkt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2018
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    13
    En bra mobilanpassning är på sin plats tycker jag. Gillar forumet men en som sitter på mobilen 24/7 skyndar sig långt från det här forumet. Är medlem i en del forum och man märker vilka som klarat hålla uppe aktiviteten när många gått över till mobil. De som hängt med i utvecklingen.

  8. #8
    Punkts avatar
    Punkt Punkt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2018
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    13

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Korlektioner.info samt körlektioner.info - 5 dagar kvar
    Av SEOJonas i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 14:55
  2. Hur viktig är url:en när det kommer till SEO?
    Av lindapierre i forum Domänen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-29, 19:01
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 10:49
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 13:39
  5. Viktig info
    Av Jim Westergren i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 09:12