Resultat 1 till 2 av 2

Konverteringar

  1. #1
    PGSs avatar
    PGS PGS är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    okt 2017
    Inlägg
    2
    Hej,

    Jag har en konverteringstagg kopplad på den sista "händelsen" kunden gör för att slutföra sitt köp på webbsidan. Allt fungerar mycket bra och jag får siffror på antal konverteringar. Om jag skulle vilja se exakt vilka varor som konverteras, alltså inte bara få en siffra på antalet konverteringar i Adwords, hur går jag till väga då? Någon som har en enkel förklaring?

  2. #2
    AdwordsNinjans avatar
    AdwordsNinjan AdwordsNinjan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2017
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av PGS Visa inlägg
    Hej,

    Jag har en konverteringstagg kopplad på den sista "händelsen" kunden gör för att slutföra sitt köp på webbsidan. Allt fungerar mycket bra och jag får siffror på antal konverteringar. Om jag skulle vilja se exakt vilka varor som konverteras, alltså inte bara få en siffra på antalet konverteringar i Adwords, hur går jag till väga då? Någon som har en enkel förklaring?
    Det kan du inte, Konverteringstaggen som du hämntar i adwords en "statisk" event. (det går att tildela den ett värde men det duger inte om det är en ecom med olika produkter/värden)

    Det du vill göra är att köra analytics med ecommerc(eller advanced ecomerce), du behöver även länka ihop adwords med analytics (det är enkelt med ett par klick i analytics eller adwords)

    Kolla här
    https://support.google.com/analytics.../1009612?hl=sv

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)