Resultat 1 till 6 av 6

Varför hoppar min sida på ett specifikt sökord?

  1. #1
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    Försöker optimera min sida för ett enskilt sökord med drygt 9 miljoner träffar vid sökning på google.
    Ibland hittar jag min sida på plats 250-300. Ibland på plats 50-70. Och ibland är sidan inte alls med.

    Gör jag en flerordssökning brukar jag poppa upp på plats 1-50 iaf.

    Kan man åka in och ut ur sandlådan titt som tätt?

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det brukar bero på att din sökfråga besvaras av olika datacenter vid olika sökningar, och att de olika datacentren har olika innehåll.

    Detta brukar jag se väldigt ofta i samband med att man publicerat en ny webbsida. Då hoppar den upp och ned i SERP'en under ett par dagar (ibland upp till en 2 veckor) innan det stabiliserar sig.

    Vi såg det väldigt tydligt i början av seo tävlingen som jim starat.

  3. #3
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    Okej, då är jag med.
    Då är det bara att vänta och se vad som händer.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Får man in många länkar snabbt under en period så dansar Google också. Vi dansar typiskt konstant på ett antal nyckelord där man gjort en större insats på att tipsa sidor, länkbyten m.m.

  5. #5
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Nu jäklar har jag hoppat upp till en andraplats, besöksantalet har också fått sig en riktig knuff i rätt riktning.

    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=

    Måtte vara det svåraste sökordet jag har lyckats ranka på såhär snabbt, regdate för domänen är 2006-08-17 och 40 mille träffar. Så detta resultat kan ni använda som lite referens i andra sammahang... Jag kan säga att ankartexterna är mycket riktade (ip-adresserna har jag ej tagit hänsyn till). Endast några användare har inte följt min mall.

    Nästa steg blir att anmäla fotoalbumet.com till Googles spamavdelning för deras dolda länkar, så kanske man kommer etta köksvägen
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Stort grattis!

    Jag är också mycket nöjd med min andra plats på sökordet som jag refererade till. Var dock på plats tre en stund igår kväll noterade jag, men diverse kontroller föranleder mig att tro att Google ännu inte plockat upp mer än cirka 1/3 - 2/3 av länkarna jag arbetade in så det oroar mig inte *allt för mycket* än.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)