Resultat 1 till 4 av 4

Hoppar fram och tillbaka i sökresultatet?

  1. #1
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Hej. Jag hoppar fram och tillbaka. Just NU är jag inte överhuvudtaget med på de första 35 sidorna i Google. För några dagar sedan nr 8 MEN inga klick den dagen?? Nyckelordet har 10 000 sökningar+/mån i Sverige. Jag reggade domänen för 1,5 månad sedan och bitvis byggt intensivt. Flera sidor, startsidan med 2700 ord, 3-4 nya blogginlägg och 4-5-6 länkbyten på mellan TF12 - TF22 har jag lagt dit. Hur ska jag tolka det? Är jag på väg åt rätt håll? Tar det längre tid? Kan jag tänkas gjort något fel?


  2. #2
    vampiresquids avatar
    vampiresquid vampiresquid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    36
    Om din sida är helt ny kan det ta några månader innan du placeras i sökresultatet. Fortsätt att jobba med sidan så kommer det stabilisera sig snart.

  3. #3
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av vampiresquid Visa inlägg
    Om din sida är helt ny kan det ta några månader innan du placeras i sökresultatet. Fortsätt att jobba med sidan så kommer det stabilisera sig snart.
    Ja vad skönt att få det bekräftat. Man blir liksom nojig. Att få resultat här är exceptionellt viktigt för mig i jämförelse med annat just nu. Då vet jag att det inte behöver vara så illa.

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    1,5 månader är väldigt nytt. Du kommer inte få en stabil plats på ett tag som Vampire skriver.

    Sen att du inte får klick på en 8:e plats för 10.000 sökningar i månaden, det är nog inget att gräva ner sig över.
    Det är liksom 300-350 sök om dagen, inte alls någon garanti att någon klickar på det 8:e organiska resultatet.
    Finns där dessutom annonser är det nog snarare standard att du inte får klick på 8:e platsen.

    Du kan aldrig stressa på seo-resultat, särskilt inte på en ny domän. Fortsätt bygga kvalitet on och off - page så blir det säkert bra.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hoppar upp och ned i serpen (mest ned)
    Av seo-elev i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-15, 09:35
  2. Fritt fram för nya toppdomäner
    Av Fredrik Lundahl i forum Nyheter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 15:16
  3. sidor hoppar mkt i index?
    Av the blackjacker i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 11:39
  4. Hur forskar ni fram era nyckelord?
    Av fishking i forum Sökordsanalys
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 05:06
  5. Hoppar också på tåget
    Av Bezzen i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 02:00