Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 34

Hans99 - Hans Husman

  1. #1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    "Hans Husman är kemist och teknisk fysiker. Han arbetar med översättning, inköp av artiklar och vetenskapsnyheter. På fritiden tränar han yoga, qigong, kungfu, löpning och styrketräning. Öppen agnostiker intresserad av taoism och buddism". (citat, Nyfikenvital)

    Du verkar vara en intressant snubbe...Att du hinner med allt det där samt att vara forumets mest aktive (kanske jim kans slåss om det med )
    Du har dessutom hunnit mynta ett fenomen som kallas "att göra en hans99" dvs föra dialoger och resonemang med sig själv.

    Vad har du näst på tur? Chocka oss lite =)
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag skriver snabbt men det är ju inte det samma som kvalitet alla gånger.

    Vårt nästa projekt blir vår katalogplattform (se katalogen.nyfikenvital.org). Det tror jag mer på när det kommer inlänkar än några våra andra projekt.

    Jag är också tvångsneurotiker så när påbörjat något håller jag på tills jag är nöjd. Det här med Google visade sig vara mycket svårare än jag trodde så det har fått kosta 6 timmar per dag. Mycket frustrerande men idag är jag mycket nöjd. PR-exporten ser fin ut och några viktiga SERP:ar ser extremt vackra ut.

    Här har vi dock ett mer privatprojekt som har fått 30 minuter per dag avsatt till sig: Natur, miljö & djur (på försigkommen fråga).

    Kring träning är det mest taiboxing just nu och mycket hård löpning.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Paul Shallow
    "Hans Husman är kemist och teknisk fysiker. Han arbetar med översättning, inköp av artiklar och vetenskapsnyheter. På fritiden tränar han yoga, qigong, kungfu, löpning och styrketräning. Öppen agnostiker intresserad av taoism och buddism". (citat, Nyfikenvital)

    Du verkar vara en intressant snubbe...Att du hinner med allt det där samt att vara forumets mest aktive (kanske jim kans slåss om det med )
    Du har dessutom hunnit mynta ett fenomen som kallas "att göra en hans99" dvs föra dialoger och resonemang med sig själv.

    Vad har du näst på tur? Chocka oss lite =)
    Det var kul att du gjorde det här idag när vi segrar på så många fronter Är det en slump? Ett meningsfullt sammanträffande kanske?

    Ni vet att om vi delar SERP så kan ni alltid prata med mig. Vi är inte inriktad på en enda SERP. Vi arbetar med ett 100-tal SERP:ar. Vi länkbyter gärna.

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Inte nog med att man har dåligt samvete för att man inte har skuggan av en chans att hinna med i ditt postningstempo. Nu får man ju mindervärdeskomplex

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Inte nog med att man har dåligt samvete för att man inte har skuggan av en chans att hinna med i ditt postningstempo. Nu får man ju mindervärdeskomplex
    Det är inte stora SERP:ar. Ger en SERP 20 st / dag är det stort för oss.

    Men likväl. Kolliderar vi i en SERP där ni konverterar högt, vilket vi aldrig gör: Så ta en diskussion.

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Usch. Bara tanken på dig gör ju att man får dåligt samvete för att man aldrig håller koll på de SERPar man kankse borde hålla koll på.. och alla de sidor man borde slänga ihop nåt på.. och den där sajten man BORDE fortsätta bygga på.. Och alla de där länkbytena man BORDE försöka få.

    Tur att man är en sån person som inte orkar bry sig förrän man får tid.. Oftast...

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag är ytterst o-organiserad. Och jag har en känsla av att ganska många av oss är det här. Det är några av er känner jag igen från förr

    Jag arbetade länge utifrån ett strikt verksamhetssystem ("rullstolsramp"). Fungerande mycket fint tills jag mötte "glykemiskt index". Det låg som tema "GI", "GI-metoden" och "GI metoden" o.s.v. och därefter låg "te" och "grönt te". Varefter "skönhet" följde.

    Men sedan bröt det samman och jag fick backa eftersom man mötte en ganska tydlig motreaktion runt "GI". Jag är ytterst osäker på hur vi ska hantera saker framöver trots att det specifika problemet kring "GI" utan tvekan är löst nu. Den diskreta hanteringen av söktermer fungerar uppenbart inte.

  8. #8
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag tänkte i första hand på alla dina intressemråden och den disciplin det krävs att engagera sig som du gör.

    Då det gäller SERP:ar så går ju min vardag ut på att fixa det åt andra, inte åt mig själv. I alla fall som det ser ut idag.

    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Det är inte stora SERP:ar. Ger en SERP 20 st / dag är det stort för oss.

    Men likväl. Kolliderar vi i en SERP där ni konverterar högt, vilket vi aldrig gör: Så ta en diskussion.

  9. #9
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Intressant.

    Stötte på någonstans ditt namn för ett tag sedan i ett sammanhang att du motverkade droger genom infiltration och att du jobbade som säkerhetsexpert, stämmer detta? Eller det är en annan Hans Husman? Om det är du så tycker jag det är bra och modigt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  10. #10
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Jo du Jim, det är faktiskt samma Hans. Han har en gammal dubbelexamen från Polishögskolan också som han inte berättat så mycket om här på forumet, men det är faktiskt sant. Han har även jobbat inom IB.

    Mer kuriosa om denne Hans Husman: Vann världsmästerskapen i matlagning på Gondolen 2003, driver företaget Drejade krukor och Knyppling HB i Härnösand samt har ett väldigt stort engagemang i Norra Vansbro hembygdsgård, där han bland annat jobbar med odling av orkidéer och uppfödning av nordnorska mjölkgetter.

    Dessutom är han koluminst på söndagar i Uppsala Nya Tidning och är programledare för talkshowen på TV8, "Veckans Husman", som ni kanske har sett nån clearchannel om nu i veckan? Hans har även skrivit närmare 300 böcker inom ämnet Data och IT, under pseudonymen Christer Sturmark.

    På fritiden käkar han groddar, dricker kranvatten och tränar yoga. Hur vet jag allt det här? Jo, vi är barndomsvänner. Lärde känna honom på blockflöjtslektionerna i Enskede på sjuttiotalet. Han var alltid den bättre på det här med blockflöjt, och jag kände mig ganska häftig som fick umgås med honom på den tiden. Vi gick i Hökarängsskolan båda två och han var både skolmästare i friidrott och ordförande i elevrådet...
    Senast redigerat av Nord den 2007-02-05 klockan 06:54. Anledning: styckeindelade lite

  11. #11
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Detta forum har starka drag av personkultism. Finns en hel del personer som det ofta pratas om, hävisas till och nästan dyrkas (t ex Jim Westergren, randfish, Matt Cutts och nu hans99)

    Jag får inte detta att stämma

    1. "Veckans Husman" är inte det ett matlagningsprogram med en kock vid ett helt annat namn?

    2. Finns det verkligen en Christer Sturmark som skrivit "närmare 300 böcker inom ämnet Data och IT".

    3. Är det inte 10 års skillnad mellan Christer Sturmark (som skrivit några IT-relterade böcker) och hans99

    4. Är det inte 10 års skillnad mellan Nord och hans99

  12. #12
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Buhu, jag får inte ge dig mera rep nu Nord
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  13. #13
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    "Veckans husman"??? Det är ju det jag äter varje dag i skolan... På Restaurang husman...

  14. #14
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Er kan man inte lura alltså. :-)

  15. #15
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Nord
    Er kan man inte lura alltså. :-)
    Underhållning är alltid trevligt.

  16. #16
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Underhållning är alltid trevligt.
    Själva fördelen med en offtopic-avdelning. :-)

  17. #17
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Haha, jag tänkte väl det

    Så det var alltså en annan Hans Husman som är säkerhetsexpert? Ganska ovanligt namn tror jag.

    Nåja, vem ska vi snacka om i nästa tråd?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  18. #18
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Ganska ovanligt namn tror jag.
    Birthday.se hittade bara en person med det namnet.

  19. #19
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hehe, vi får väl se vad Hans själv säger.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  20. #20
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Förutom i ett par idella organisationer gör jag inte något säkerhetsarbete. Och särskilt inte med IT. En bransch med en bit att gå, t.ex. har ju säkerhetsföretag fortfarande själva stora problem med att leverera IT-säkerhetsprodukter utan säkerhetshål.

    Nyfiken vital för att ge mig något mer avkopplande att arbeta med.

    Vissa likheter mellan SEO och kryptografi. T.ex. länkmönster -> redundans i blockchiffer.

  21. #21
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Detta forum har starka drag av personkultism. Finns en hel del personer som det ofta pratas om, hävisas till och nästan dyrkas (t ex Jim Westergren, randfish, Matt Cutts och nu hans99)
    Forum uppvisar ofta personkult precis som alla andra delar av samhället. Jag har dock varit med i forum där det är mycket värre än här.

    Men det finns något religiöst över hela branschen.

    Du har den heliga ande == Länkokraften.
    Präster = Googles spamchef.
    Heretics = Jim m.fl.
    Svart magiker = Diverse personer som mer grovt missbrukar länkokraften än heretics.

    Givetvis om du känner att någon har länkokraften "med sig" och delar med sig av den inger det ju respekt.

    Någon personkult av mig tycker jag mig inte se här. Det hela var väl snarare mer komiskt menat. Men jag ska erkänna att jag saknar den flaggkonst som Östeuropa höll på med.

  22. #22
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    "Holly Moses"

    Hans Husman är kemist och teknisk fysiker. Han arbetar med översättning, inköp av artiklar och vetenskapsnyheter. På fritiden tränar han yoga, qigong, kungfu, löpning och styrketräning. Öppen agnostiker intresserad av taoism och buddism".
    Jo du Jim, det är faktiskt samma Hans. Han har en gammal dubbelexamen från Polishögskolan också som han inte berättat så mycket om här på forumet, men det är faktiskt sant. Han har även jobbat inom IB.

    Mer kuriosa om denne Hans Husman: Vann världsmästerskapen i matlagning på Gondolen 2003, driver företaget Drejade krukor och Knyppling HB i Härnösand samt har ett väldigt stort engagemang i Norra Vansbro hembygdsgård, där han bland annat jobbar med odling av orkidéer och uppfödning av nordnorska mjölkgetter.

    Dessutom är han koluminst på söndagar i Uppsala Nya Tidning och är programledare för talkshowen på TV8, "Veckans Husman", som ni kanske har sett nån clearchannel om nu i veckan? Hans har även skrivit närmare 300 böcker inom ämnet Data och IT, under pseudonymen Christer Sturmark.

    På fritiden käkar han groddar, dricker kranvatten och tränar yoga. Hur vet jag allt det här? Jo, vi är barndomsvänner. Lärde känna honom på blockflöjtslektionerna i Enskede på sjuttiotalet. Han var alltid den bättre på det här med blockflöjt, och jag kände mig ganska häftig som fick umgås med honom på den tiden. Vi gick i Hökarängsskolan båda två och han var både skolmästare i friidrott och ordförande i elevrådet...
    Sover du aldrig?

    // Lennart

  23. #23
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag brukar inte arbeta mer än 7 - 9 timmar per dag. Men å andra sidan brukar jag arbeta 3 - 4 timmar lördag respektive söndag också.

    Men alltså vi har ju en plan för hur vi ska kunna arbeta mycket mindre i framtiden. En hel del försenat därför att min affärspartner inte hinner med lika mycket som jag gör. Försökte motivera honom ett tag men då fick han problem med utbrändhet och kunde inte arbeta alls på sex veckor.

    SEO är ju ett väldigt svårt område men det är ju ganska slappt ändå. Man e-postar 20 sidor och tipsar dem. Registrerar sig i lite kataloger. Skriver lite texter.

  24. #24
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Någon personkult av mig tycker jag mig inte se här. Det hela var väl snarare mer komiskt menat. Men jag ska erkänna att jag saknar den flaggkonst som Östeuropa höll på med.
    Du fick i alla fall en foruminlägg som handlade om dig, och dessutom var det ett inlägg som inte startades av dig själv. Sedan tog det bra fart i diskussionen och myterna började samlas kring din person.

    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Forum uppvisar ofta personkult precis som alla andra delar av samhället. Jag har dock varit med i forum där det är mycket värre än här.
    Visserligen. Dock brukar all denna personkult, av min erfarenhet att döma, bygga på kunskap i ämnet. I ditt fall var det inte längre enbart din kunskap i ämnet som var centrum för diskussionen utan det blev du som person utöver i SEO-sammanhang.


  25. #25
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Visserligen. Dock brukar all denna personkult, av min erfarenhet att döma, bygga på kunskap i ämnet. I ditt fall var det inte längre enbart din kunskap i ämnet som var centrum för diskussionen utan det blev du som person utöver i SEO-sammanhang.
    Ja personkult är osunt. Men jag är lite för asocial för att vilja samla lärjungar, bilda ett kollektiv eller en sekt.

    Jag är nöjd med att arbeta, träna, lära mig nya saker och träffa kvinnor. Jag har svårt att tänka mig något mer outhärdligt än att bli sektledare.

  26. #26
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Ja personkult är osunt. Men jag är lite för asocial för att vilja samla lärjungar, bilda ett kollektiv eller en sekt.

    Jag är nöjd med att arbeta, träna, lära mig nya saker och träffa kvinnor. Jag har svårt att tänka mig något mer outhärdligt än att bli sektledare.
    Det finns alltid pengar att tjäna där , men som sagt antagligen outhärdligt.

  27. #27
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Dax att gratulera Hans99 till att ha producerat 1024 (2**10) inlägg
    (Ärligt talat är det 1023 just nu, så Hans har chansen att lägga #1024 som svar på detta

  28. #28
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Får ta och arbeta mot 2048.

  29. #29
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Skämtar ni? Finns det sådana här människor??? Och hur kan du vara barndomskompis med honom, Nord? Du ser ju så ung ut (antar att det är du på bilden) och Hans måste ju vara minst 100 år gammal för att ha hunnit med allt detta!

  30. #30
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Skämtar ni? Finns det sådana här människor??? Och hur kan du vara barndomskompis med honom, Nord? Du ser ju så ung ut (antar att det är du på bilden) och Hans måste ju vara minst 100 år gammal för att ha hunnit med allt detta!
    Man kanske skulle göra en undersida med lite presenter.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)