Resultat 1 till 16 av 16

På TV - Världen enligt Google

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Kanal 1 klockan 22.00.

    Jag hoppas att det blir hårt granskande.

  2. #2
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    22.30 verkar det vara? Och verkar också gå att se hos BBC:

    http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4598090.stm

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Peter Långfors
    22.30 verkar det vara? Och verkar också gå att se hos BBC:

    http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4598090.stm
    Jag ser att det 22.00 enligt tv.nu? Men tv.nu gör fel ganska ofta har jag märkt.

    Upp till eget ansvar att kolla upp!

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det är definitivt 22:30 på SVT 1. Tack för tipset, där flög min tidiga kväll all världens väg

  5. #5
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    För er som missade dokumentären finns den att skåda här.

    Personligen tyckte jag inte det var någon höjdare. Ett lite trist försök att "avsölja" att ett företag vill tjäna pengar framför att gagna "sina användare". Har även skrivit ett litet inlägg om detta på min blogg nedan.

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det enda som var intressant var att tjejen som var ljusig ljög några gånger om man ska tolka ansiktsuttryck. Men det fångade de ju upp bra genom att gå i närbild just då.

    I övrigt

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det som var verkligen intressant var kommentaren* som löd något i stil med detta fast på engelska.
    Om nu många besökare finner att webbplatsen som står som nummer tre är den mest intressanta för besökare och de är den de klickar på först så kommer den hamna som nummer ett

    Om det är rätt uppfattat av mig så stämmer det rätt väl med vad jag har testat själv i mycket liten skala för ett antal år sedan. Dvs att klickfrekvensen är en faktor för rankningen. Men som sagt jag kan ha uppfattat henne fel.



    *Det är nog samma person som hans99 pratar om men hon hade väl titel av viceVd för något område.

  8. #8
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Det som var verkligen intressant var kommentaren* som löd något i stil med detta fast på engelska.
    Om nu många besökare finner att webbplatsen som står som nummer tre är den mest intressanta för besökare och de är den de klickar på först så kommer den hamna som nummer ett

    Om det är rätt uppfattat av mig så stämmer det rätt väl med vad jag har testat själv i mycket liten skala för ett antal år sedan. Dvs att klickfrekvensen är en faktor för rankningen. Men som sagt jag kan ha uppfattat henne fel.



    *Det är nog samma person som hans99 pratar om men hon hade väl titel av viceVd för något område.
    Tänkte på det jag med. Kan väl aldrig vara bra? Eller?

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tänkte på det jag med. Kan väl aldrig vara bra? Eller?
    Bra, då var det en till som hörde samma sak. Jag har fått en hel del kritik för att jag har hävdat att det är en, av många parametrar, som har betydelse vid optimering.

    Bra eller inte, sant eller falskt, tja det beror på. Men det visar i alla fall på att när din sida syns i serpen skall den vara lockande att klicka på.
    Detta oavsett om det "räknas" direkt för rankningen eller inte.

  10. #10
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Håller med Urban. Programmet i stort var ganska intetsägande, och det enda som var intressant var att man i princip fick en officiell bekräftelse på att CTR i SERPEN påverkar rankingen.

  11. #11
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Var det inte i inslaget om Adwords detta sades eller var det av två olika personer?

    Har för mig att det var något om att A betalar osv.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  12. #12
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Var det inte i inslaget om Adwords detta sades eller var det av två olika personer?

    Har för mig att det var något om att A betalar osv.
    Ja, det dök upp två gånger.
    Det ena handlade om att just AdWords fungerade på detta sätt.

    Sedan hade vi det andra uttalandet:
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Om nu många besökare finner att webbplatsen som står som nummer tre är den mest intressanta för besökare och de är den de klickar på först så kommer den hamna som nummer ett

    Om det är rätt uppfattat av mig så stämmer det rätt väl med vad jag har testat själv i mycket liten skala för ett antal år sedan. Dvs att klickfrekvensen är en faktor för rankningen. Men som sagt jag kan ha uppfattat henne fel.
    Detta tolkade jag dock som att detta handlade hur SERPen anpassade sig vid personliga sökningar och inte generellt.

  13. #13
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Detta tolkade jag dock som att detta handlade hur SERPen anpassade sig vid personliga sökningar och inte generellt.
    Ja det måste stämma, det var personalized search det var tal om och inte CTR i SERPEN.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  14. #14
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Det som var verkligen intressant var kommentaren* som löd något i stil med detta fast på engelska.
    Om nu många besökare finner att webbplatsen som står som nummer tre är den mest intressanta för besökare och de är den de klickar på först så kommer den hamna som nummer ett

    Om det är rätt uppfattat av mig så stämmer det rätt väl med vad jag har testat själv i mycket liten skala för ett antal år sedan. Dvs att klickfrekvensen är en faktor för rankningen. Men som sagt jag kan ha uppfattat henne fel.



    *Det är nog samma person som hans99 pratar om men hon hade väl titel av viceVd för något område.
    Det här avsåg specifikt Adwords och det var en diskussion om annonser. Det de pekade på är att från början för ett nytt nyckelord är det bara pengar som räknas vem som köper vilken position. Med historik kan dock klickfrekvens tas in också för att belöna annonsrelevans, d.v.s. indirekt göra det dyrt att köpa upp nyckelord för irrelevanta annonser.

    Att Adwords fungerar så här är känt.

  15. #15
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Hm det blir till att se om programet märker jag och då titta på hela. Nåja jag hade förbehållet i mitt inlägg att jag kunde ha uppfattat det fel.

  16. #16
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Hm det blir till att se om programet märker jag och då titta på hela. Nåja jag hade förbehållet i mitt inlägg att jag kunde ha uppfattat det fel.
    Repris går den 27/1 SVT2 klockan 13:15 till 14:05
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jotspot + Google = Sant
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-06-15, 08:38
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  3. Information bättre än försäljning enligt Google?
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 20:04
  4. Hur ofta går Google igenom min sida.
    Av David i forum Google
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 23:48
  5. När använder google meta-description?
    Av vajpero i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 18:02