Resultat 1 till 6 av 6

Hallå från Skottland!

  1. #1
    alex_bergstroms avatar
    alex_bergstrom alex_bergstrom är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Hallå kära SEO'are,

    Mitt namn är Alex och jag är en webb- och musiknörd som bor i Skottland, Whiskyns och Andy Murrays land.

    Flyttade hit när jag var 18 år 2013 för att plugga Marketing på University of Stirling. Blev sedan kvar i Skottland efter utbildningen avslutades 2017, mycket för att jag trivdes så bra här men också för att jag snabbt fick jobb i branschen. Arbetat med SEO sedan 2015 efter jag fått en praktikplats på en reklambyrå i Glasgow.

    Är numera 23 och jobbar på samma reklambyrå som gav mig den där praktikplatsen... Den heter Equator, ligger i Glasgow och är Skottlands största digitala reklambyrå. Jobbar till vardags en del med SEO, men också insights och Google Analytics för internationella kunder inom hotellsektorn. Tidigare arbetat på en annan byrå i Edinburgh med länkbyggande och även in-house SEO på ett företag som sålde löparskor och en annan webbutik där jag jobbade 3 år under min studietid.

    I vintras startade jag och mina 2 yngre bröder hemma i Stockholm (15 och 20 år gamla) en affiliate-sida som heter smartahogtalare.se . Just röstassistenter som Amazon Echo (Alexa) och Google Home är ett område som intresserar mig väldigt mycket och jag följer området noga för att se eventuella möjligheter inom sök som kan dyka upp där.

    Jättekul att äntligen vara registrerad på forumet. Många bekanta namn här och jag ser fram emot att få ta del av och bidra till alla diskussioner som kan tänkas dyka upp.

    Ser även fram emot att få lära mig mer om hur SEO branschen ser ut hemma för den dagen jag flyttar hem.

    Önskar er en härlig höst,
    Alex
    Senast redigerat av alex_bergstrom den 2018-08-21 klockan 11:22.

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Vilken trevlig introduktion!
    Varmt välkommen Alex, hoppas du får glädje av forumet och att du vill vara med och hjälpa till i diskussionerna här.

  3. #3
    alex_bergstroms avatar
    alex_bergstrom alex_bergstrom är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Tack Niklas! Och lycka till mot Arsenal nu i veckan i Premier League

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av alex_bergstrom Visa inlägg
    Tack Niklas! Och lycka till mot Arsenal nu i veckan i Premier League
    Haha, tackar. Det lär behövas

  5. #5
    VictorBlombergs avatar
    VictorBlomberg VictorBlomberg är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2020
    Inlägg
    8
    Tjenare Alex,

    Nu efter något år, hur går det med smartahogtalare.se?

  6. #6
    alex_bergstroms avatar
    alex_bergstrom alex_bergstrom är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av VictorBlomberg Visa inlägg
    Tjenare Alex,

    Nu efter något år, hur går det med smartahogtalare.se?
    Tjenare Victor!

    Det har gått bra.

    Fokus har mest legat på andra projekt men vi har skrivit en del nya inlägg, implementerat ny design på sajten och sett en del positiva nyheter på SEO fronten.

    Mest stolt över att vi lyckats få länk helt organiskt från SVT (https://kontakt.svt.se/guide/svt-play-pa-google-home) och även att vi i många fall rankar högre än de partners vi har på sökord relaterat till de smarta högtalare och smarta hem produkter som de säljer. Vi kör ju affiliate marketing och dessa företag är ju stora, så det är kul att kunna vara så konkurrenskraftiga.

    Ser dock sajten främst som ett sidoprojekt för att försöka maximera hur mycket trafik vi kan driva till sajten och för att testa olika SEO åtgärder.

    Mina yngre bröder (medgrundare) har tappat suget lite på att hålla med med egna sajter och har därför röstat för att vi ska sälja den. Jag är inte lika säker, men vi kanske lägger upp den någonstans och ser vad vi får för anbud

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hallå
    Av tommyjansson i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-09-04, 18:22
  2. Hallå!
    Av PontusB i forum Introduktion
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-03-31, 19:38
  3. Hallå där!
    Av Haren i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 20:16
  4. Ny journalist säger hej hallå
    Av frilans i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 01:39
  5. Hej och hallå
    Av Andreas Bard i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 16:36