Resultat 1 till 3 av 3

W3 validator

  1. #1
    Picards avatar
    Picard Picard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    10
    Hej,
    Jag ska försöka få till att en webbsida skapad i Wix webbverktyg träffar bättre i Google.
    När jag körde sidan i W3 validator hittades mer än 200 fel.

    Reagerar Google negativt ifall en sida innehåller en hel del felaktig kod?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Ja och nej.

    Oftast är det inga problem för Google att spindla sajten trots fel, och så länge det inte är direkt trasigt har de oftast överseende med att all kod inte validerar. De är inte ute efter att sätta dit sajtägare, typ.

    Det kan dock vara värt att kolla lite på hur Google lyckas indexera och cachea sidorna. Många av Wix teman är byggda så att Google inte kan läsa dem alls.

  3. #3
    Picards avatar
    Picard Picard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    10
    Tack för svar. Ja, det där med oindexerade sidor känns igen. Enl Search Console så är 1/3 av sidorna oindexerade med ett felmeddelande som egentligen inte stämmer.


    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Ja och nej.

    Oftast är det inga problem för Google att spindla sajten trots fel, och så länge det inte är direkt trasigt har de oftast överseende med att all kod inte validerar. De är inte ute efter att sätta dit sajtägare, typ.

    Det kan dock vara värt att kolla lite på hur Google lyckas indexera och cachea sidorna. Många av Wix teman är byggda så att Google inte kan läsa dem alls.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)