Resultat 1 till 8 av 8

Administrera ett PBN/antal olika siter

  1. #1
    Matt Ss avatar
    Matt S Matt S är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    5
    Hej!

    Jag är ganska ny på forumet, men har väl en basic förståelse för SEO. Eller väldigt basic är snarare mer korrekt. Förhoppningsvis ska det dock få en ändring.

    Jag har nyligen fått ärva ett PBN och funderar lite kring hur jag ska göra med det, men, oavsett vilken vägen framåt kommer att bli, måste jag hitta ett sätt att administrera alla siter på ett enkelt sätt - uppdatera, skriva innehåll, byta tema, kategorisera, etc. En one-stop-shop för att slippa logga in och ut och trixa med lösenord osv.

    En bekant i "branschen" tipsade mig om https://cmscommander.com/ men när jag tittar på den sidan noterar jag att de är lite släpande med sina uppdateringar och tänker att det kanske är någon på forumet som använder eller har koll på något annat program man kan använda.

    Eftersom en av mina tankar är att sälja länkar på sidorna hade det varit väldigt fint om det program man använder också kan visa hur "starka" sidorna är, så man slipper sitta och uppdatera det i ett externt program. Vilken av alla parametrar är den man brukar använda när man väljer om en site är lämplig att lägga en länk på? TF/CF? DR/UR? eller annat? (det är ju så sjukt mycket förkortningar...)

    Många frågor och det kommer säkert fler. Tack på förhand för alla inspel!

    /MS

  2. #2
    vampiresquids avatar
    vampiresquid vampiresquid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    36
    Om sajterna är i WordPress kan https://infinitewp.com/ vara en lösning. Annars tror jag de flesta trixar med det mesta manuellt.

    Angående metrics brukar man använda antingen Ahrefs "Domain Authority" eller Majestics "Trust Flow". Hos båda kan du använda Bulk check för att snabba på processen.

    Lycka till!

  3. #3
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Kör gratis varianten på https://managewp.com funkar utmärkt .. Finns inget behov att betala för det .. =)

  4. #4
    Matt Ss avatar
    Matt S Matt S är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Startify Visa inlägg
    Kör gratis varianten på https://managewp.com funkar utmärkt .. Finns inget behov att betala för det .. =)
    Grymt bra! Tack!

    Jag kollar!

    /ms

  5. #5
    Matt Ss avatar
    Matt S Matt S är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av vampiresquid Visa inlägg
    Om sajterna är i WordPress kan https://infinitewp.com/ vara en lösning. Annars tror jag de flesta trixar med det mesta manuellt.

    Angående metrics brukar man använda antingen Ahrefs "Domain Authority" eller Majestics "Trust Flow". Hos båda kan du använda Bulk check för att snabba på processen.

    Lycka till!
    Perfekt, jag kollar upp!

    Då vet jag vad jag ska försöka kolla efter. Jag ska försöka få ihop en portal för mina länkar, så då vet jag vilka metrics jag ska försöka visa i systemet!

    /ms

  6. #6
    Matt Ss avatar
    Matt S Matt S är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    5
    Hej igen,

    Tänkte bara uppdatera var jag landat (för tillfället). Båda tipsen ovan var bra och stort tack för input! Dock fanns det, för min set-up, några brister med både Infinite och ManageWP.

    Infinite för att de saknar SEO plug-in, vilket jag bedömt varit nödvändigt för att bygga siterna starkare och därmed kunna sälja/byta länkar med kvalitet.

    ManageWP verkar hur bra som helst, men man begränsas av antalet siter man kan köra genom dem. Eller snarare, månadskostnaden gäller upp till 100 siter, sen måste man betala ny avgift för nästa hundra siter, osv. Givet att jag behöver två av de plug-in de erbjuder mot kostnad kommer det bli ganska dyra månads/driftkostnader.

    Därför har jag istället landat i att köra MainWP. Där kan man ha obegränsat antal siter och om man signar upp för deras Lifetime deal, är det rätt mycket värde för pengarna. Finns vissa saker jag hade föredragit med ManageWP, men priset fick denna gång vara avgörande. Således är det bara att sätta igång och dunka in alla Child Clients på siterna och sen är det väl dags att börja göra updates och hoppas det är lika lätt som det sägs på hemsidan!

    /Mats

  7. #7
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Kul att du hittade en lösning utifrån dina förutsättningar, om du orkar skriv gärna en enkel utvärdering i tråden efter ett tag med vad som funkat och inte funkat. Själv kör jag ManageWP sen några år, men är alltid öppen för nya lösningar .. Lycka till .. =)

  8. #8
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Jag tackar också för den här tråden, tack vare den hittade jag ManageWP och den är perfekt för mina behov.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. olika länder samma site vs olika länder fler siter?
    Av barje47 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 02:59
  2. Antal olika domäner
    Av Fredrik-S i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 07:56
  3. Antal inlänkar för olika PR
    Av andan490 i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 20:36
  4. Olika antal inlänkar
    Av LaoWang i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 10:13