Resultat 1 till 5 av 5

Verktyg som faktiskt ger data för Sverige

  1. #1
    AlexanderPs avatar
    AlexanderP AlexanderP är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    6
    Hej,

    Idag använder jag program som Ubersugest, Moz, Keywords Everywhere plug-in, Mangools olika program som KWfinder.

    Men jag har en känsla att resultaten är missvisande och i vissa fall inte kunna presentera sökvolym på sökord som definitivt har volym. Är det någon som hittat ett program de föredrar som ger bästa resultat för Sverige?

  2. #2
    Axel Hanssons avatar
    Axel Hansson Axel Hansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Hela världen
    Inlägg
    39
    Bästa datan du kan få är genom Google Search Console och Google Analytics. Dessvärre är de flesta verktyg gjorda för den engelska marknaden (då svenska är ett sådant pass litet språk). Själv föredrar jag Ahrefs som ger "hyfsat" bra sökvolymer.

  3. #3
    AlexanderPs avatar
    AlexanderP AlexanderP är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    6
    Tack för svaret. Men för dessa program behöver jag ha tillgång redan till domänet väl?

    Låt säga att jag behöver göra en sökordsanalys eller vill synas på nya sökord.
    Ska kolla in Ahrefs vet att det är ett populärt program, är det stor skillnad på datan jämfört med Moz t.ex.?

  4. #4
    Axel Hanssons avatar
    Axel Hansson Axel Hansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Hela världen
    Inlägg
    39
    Ahrefs anser jag ha bäst sökvolym data för den svenska marknaden. Sedan är ju allt subjektivt - vet att Moz nyligen uppdaterat. Du behöver inte tillgång till ett domännamn utan du kan göra en vanlig sökordsanalys där med.

    Senast redigerat av Axel Hansson den 2018-09-10 klockan 03:31. Anledning: La till exempel

  5. #5
    AlteredSouls avatar
    AlteredSoul AlteredSoul är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    dec 2018
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    1
    Hej. Jag är ny här. Har haft superbra hjälp av Jaaxy med min site. Men jag ska snart hjälpa en kompis sätta upp en site på svenska, kanske även en egen också, så då skulle jag behöva ett SEO verktyg. Det som nämns här ovan var inte direkt billigt. Jag tjänar absolut inte såna pengar, än. Finns det nått gratis alternativ för att kolla svenska keywords QSR och sökvolym? Jaaxy visar delvis, men eftersom att Å,Ä och Ö inte går att få med i sökfrasen så blir detta lite problematiskt ibland.

    Tack på förhand.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Strukturerade data
    Av Newbie i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-05-17, 14:49
  2. Lagring av data
    Av markusa i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 12:14
  3. Har faktiskt inte presenterat mig än
    Av Magnus i forum Introduktion
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 20:33
  4. Sverige - Trinidad 0-0 = förlust för Sverige!
    Av Marcus Westberg i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 23:26
  5. Lite sökord som folk faktiskt söker på
    Av vajpero i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:05