Resultat 1 till 4 av 4

Google Search Console klagar på en sida jag inte hittar

  1. #1
    fjeds avatar
    fjed fjed är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    10
    Hej!

    Jag har en blogg som drivs av Joomla med ett par plugins. I Search Console klagar den på användbarhet för mobiler. Den sidan som den klagar på kommer från ett plugin och jag vet inte hur jag ska få bort den eller göra så att Google inte klagar på den.
    https://it-bloggen.com/?filter_tag[0]=&ajax=1&start=25&ajax=1

    Som ni ser så hittar den inte mitt valda tema hos joomla vilket gör att sidan ser konstig ut och då klagar Google förstås. Hur kan jag göra så att Google inte klagar på denna sida? Den behövs inte vara synlig för besökare.

    Jag har tagit bort sidan under Googles index i Search Console och fått det bekräftat att den är borttagen.

  2. #2
    fjeds avatar
    fjed fjed är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    10
    Provar igen eftersom problemet kvarstår.

    Kan man ange i Search Console att den ska hoppa över denna sidan i sin kontroll?

  3. #3
    aleands avatar
    aleand aleand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    30
    Hej Fjed!

    Det ser ut som någon form av automatisk filtersida som visar en av dina taggar. Google verkar ha hittat och spindlat den, vilket är anledningen till att den syns i search console. Om jag var du så skulle jag antingen sätta noindex på denna sida eller gå in i din robots.txt fil och blockera all crawl av dessa filter(så länge du inte vill att dessa sidor ska synas i sök).

    Sett till problemet i search console kan du bara markera det som löst i efterhand, det är ändå bara en notis.

    /Alex
    Personlig Hemsida: http://alexanderandersen.se/

  4. #4
    fjeds avatar
    fjed fjed är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2015
    Inlägg
    10
    Tack! Ska prova detta!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-08-21, 20:47
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-10-01, 07:21
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-02-19, 11:50
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 15:24
  5. Jag blir tokig, hittar inte länkarna.
    Av Sundream Estate i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 11:25