Resultat 1 till 6 av 6

Bra webbhotell?

  1. #1
    Drillens avatar
    Drillen Drillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    9
    Rekommendation på ett bra webbhotell?

  2. #2
    JKLs avatar
    JKL JKL är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    11
    Ett alternativ som enligt mig är att föredra är att köra egen VPS istället, du kan då hantera miljön hur du vill och inte styras av att webhotellet istället delar in dig på en server/VPS och sedan fördelar eller stramar åt all resursfördelning, och att dom i det läget också bestämmer precis allt gällande exempelvis vilken webbserver och så vidare...

    Vidare dyrt behöver det inte heller vara, finns gott om providers som erbjuder VPS för $5/m, och du har alltid möjlighet att välja land. Sen finns det provers i Sverige med, vanligtvis lite dyrare än internationella.

  3. #3
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Börja med att berätta vad du ska ha webbhotellet till samt i vilket land dina kunder/besökare finns, blir lite lättare att rekommendera ett webbhotell då.

  4. #4
    Drillens avatar
    Drillen Drillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av JKL Visa inlägg
    Ett alternativ som enligt mig är att föredra är att köra egen VPS istället, du kan då hantera miljön hur du vill och inte styras av att webhotellet istället delar in dig på en server/VPS och sedan fördelar eller stramar åt all resursfördelning, och att dom i det läget också bestämmer precis allt gällande exempelvis vilken webbserver och så vidare...

    Vidare dyrt behöver det inte heller vara, finns gott om providers som erbjuder VPS för $5/m, och du har alltid möjlighet att välja land. Sen finns det provers i Sverige med, vanligtvis lite dyrare än internationella.
    Men för att köra med VPS så behöver man kunskaper har jag läst på andra ställen.

    Citat Ursprungligen postat av Startify Visa inlägg
    Börja med att berätta vad du ska ha webbhotellet till samt i vilket land dina kunder/besökare finns, blir lite lättare att rekommendera ett webbhotell då.
    Då slutar jag med skriva att det gäller en hemsida, gäller Sverige!

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Beroende på vad du skall ha och hur mycket trafik det kommer handla om så har du alternativ från 20:- per månad för ett mer standardiserat webbhotell. Även om man kanske bör räkna med strax under 100:- per månad. Så One - Loopia - Oderland - Binero är några i de prisklasserna.

  6. #6
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av Drillen Visa inlägg
    Då slutar jag med skriva att det gäller en hemsida, gäller Sverige!
    Ok, vad för typ av hemsida? En liten småföretagare hemsida eller en nyhetshemsida med massor av trafik? Budget, vad får det kosta max? Vet du vilket system du ska ha för hemsidan (typ Wordpress eller annat)? Det bästa är om du specificerar ned så mycket information som möjligt.

    Jag förstår att det kan verka mycket, men om vi ska kunna rekommendera ett webbhotell som passar just dina behov så är det nödvändigt med så mycket information som möjligt, även vilka förutsättningar du har att bygga din hemsida, så som kunskap osv.

    Jag har varit i branschen till och från sen 1994, och är det nått jag lärt mig så är det att veta förutsättningar innan jag rekommenderar lösningar så det blir så bra som möjligt.
    Senast redigerat av Startify den 2018-11-08 klockan 04:29. Anledning: Stavning

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Satellitsida och webbhotell
    Av JariV i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-04-07, 09:27
  2. webbhotell + .dk
    Av Wille i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 15:19
  3. Webbhotell Sverige
    Av svenska_hemsidor i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 07:54
  4. Internationella webbhotell
    Av webguide i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 15:51
  5. Tyska webbhotell
    Av webguide i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 10:21