Resultat 1 till 5 av 5

Blogg-samhällen

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Addera till listan. Jag lägger till. Mycket intressant sub-expert-område där en mer komplett lista lär vara intressant.

    Namn
    PR på domän.
    Kommentar.

    Kommentar avser min bedömning. Addera till den med din erfarenhet.

    (1) Utpräglade bloggar
    Varje blogg har en egen subdomän. Andras senaste blogginlägg eller mest populära inlägg visas inte för alla. Varje blogg marknadsför sig själv.

    (1.1] Wordpress
    www.wordpress.com
    PR9
    Har lätt för att ranka och det känns som att utlänkar "naturligt" värderas. Hanterar spambloggar mycket bra och det samma för spamkommentarer.

    (1.2) Blogger
    www.blogger.com
    PR10
    Har lätt för att ranka och det känns som att utlänkar "naturligt" värderas. Hanterar spambloggar bra och det samma för spamkommentarer.

    (1.3) Blogg.se
    www.blogg.se
    PR5
    Har svårt för att ranka och utlänkar värderas tydligt sämre jämfört med Wordpress och Blogger. Hanterar spambloggar svagt och det samma för spamkommentarer.

    (2) "Blogg" + samhälle
    Varje blogg behöver inte ha en egen subdomän men kan ha det. Senaste blogginlägg m.m. visas globalt. Typiskt mycket mer socialt + pratsamt.

    (2.1) Blogster
    www.blogster.com
    PR5
    Mycket pratsamt. Alla inlägg postas på första sidan (10 senaste). Mest populära inlägg visas på samma sätt. Varje "blogg" har egen subdomän. En aning primitivt grafiskt. Utlänkar saknar värde för svenska sajter.

    (2.2) Orble
    www.orble.com
    PR5
    Mycket pratsamt. Alla inlägg postas globalt (10 senaste och på varje "blogg"). Mest populära inlägg visas på samma sätt. "Bloggarna" har inte egen subdomän och lånar med andra kraft från andra "bloggar". Ganska primitivt grafiskt. Utlänkar saknar värde för svenska sajter.
    Senast redigerat av hans99 den 2007-01-29 klockan 20:58.

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Vad är det du menar med blogg-samhällen i detta fall? Om du letar efter andra bloggtjänster kan jag rekommendera den lista jag sammanställde på Primelabs blogg.

    Kommer återkomma till internationella tjänster där också, även om vi kommer publicera bloggverktyg från våra andra skandinaviska länder först.

    Förstår dock fortfarande inte riktigt vad det är som är meningen med din lista?

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Tittar vi på din lista så listar den ju egentligen bara tjänsterna. Det kan man ju få med Google. Den personliga erfarenheten av enskilda tjänster kan däremot ge något.

    Efter att ha sett några av er på Flickr kan jag t.ex. berätta för er att Google överhuvudtaget inte fäster någon betydelse vid någon länk under flickr.com. Detta oavsett vilket PR som är angivet på sidan. Det samma gäller förövrigt flera andra tjänster som ägs av Yahoo.

    Blogg.se vet väl de flesta suger. En bloggning därifrån eller någon annan typ av länk beaktas knappast alls. Värt kanske 1/20 - 1/10 av en bloggning från en blogg med samma PR på Blogger.

    Hur ser det ut i övrigt?
    Senast redigerat av hans99 den 2007-01-29 klockan 23:36.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Från Antons lista

    "Egenblogg.se
    Kostar 100 kronor i engångsavgift. Antalet bloggare: 15."

    Jag som var med under IT-bomens verkligt glada dagar känner med dem

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Tittar vi på din lista så listar den ju egentligen bara tjänsterna. Det kan man ju få med Google. Den personliga erfarenheten av enskilda tjänster kan däremot ge något.
    Absolut inte min mening dock att racka ner på din lista som är bra.

    Jag vill dock ha lite erfarenhet av hur utlänkarna från olika bloggsamhällen tar. Tar trots allt tid att bearbeta bloggare.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ny blogg med länkbete, reklam eller utan reklam?
    Av Andreazz i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 17:19
  2. Blogg
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 10:51