Resultat 1 till 17 av 17

Vilka tidningar är intressanta?

  1. #1
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Var igår på affären och stannade framför tidningshyllan. En tidning som stack ut (på framsidan iaf) var Internetworld. Jag köpte den och har läst en del.

    Då jag är fortfarande lite ny inom hela internetvärlden har jag svårt att avgöra om det är en seriös och bra tidning eller ej.

    Vilka brukar ni läsa? Någon som kan rekommendera någon tidning?

    Hörs
    /Anders

  2. #2
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Kan bara säga att du gjorde ett bra val. Jag tycker tidningen är bra och relevant.

  3. #3
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Väldigt bra tidning. Allmänbildande samt att man kan snappa upp lite nyheter som man kanske missat.
    Finns ingen annan svensk tidning som jag hade kunnat rekommendera. Läs relevanta bloggar och på olika forum m.m.

    wn.se
    webmasterworld.com
    seochat.com
    m.fl.
    Senast redigerat av Nisse den 2007-01-29 klockan 22:48.

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Internetworld är den bästa, helt klart. Sedan gillar jag tidningar som Cap&Design mfl också, men de är inte riktigt samma sak. Internetworld är den rätta tidningen om man är intresserad av internet och affärer i det mediet.

  5. #5
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Tack för era åsikter!

    Tur att man kan hitta rätt ibland

    Hörs
    /Anders

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Mmm, du vet väl vad ordspråket säger: "Även en blind höna hittar ett och annat guldkorn"

    Måste bara sålla mig till de andra. Har inte heller hittat någon bättre tidning ...

    cya,
    /PatrikB

  7. #7
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Internetworld är den bästa tidningen, men de har en del kvar att lära inom sökmotoroptimering.

    De har försökt sig på lite olika artikelserier om sökmotoroptimering, och även om "skojeriet" inom sökmotoroptimeringsbranschen, men utan att lyckas speciellt bra. Kanske pga att några av de som skojade mest på den tiden hade ganska feta annonser i tidningen. Och man biter ju inte den hand som föder

  8. #8
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Jag skulle vilja slå ett slag för Search Marketing Standards

    >> http://www.searchmarketingstandard.com/?index

    Det är kanske inte världens mest uttömmande SEO/SEM tidning men några läsvärda artiklar finns det, särskilt om man inte följer med i internationella bloggar och forum. Sedan fokuserar de mycket på landningsidor, CTR och konverteringar inom SEM vilket ligger mig varmt om hjärtat. Lite kuriosa gällande smstandards är att en gubbe ville köpa av mig en tidning när jag läst klart den på tunnelbanan eftersom han tjuvläste samtidigt som mig, blev nyfiken och ville börja prenumerera.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  9. #9
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    InternetWorld är en trevlig tidskrift men går inte in djupare på något specifikt, men det är säger säg själv när de riktar sig till en liten svensk marknad.

    Citat Ursprungligen postat av Paul Shallow
    Jag skulle vilja slå ett slag för Search Marketing Standards

    >> http://www.searchmarketingstandard.com/?index
    Intressant. Gjorde en beställning nu med de 2 tidigare nummerna från hösten 06 och vinter 07 samt ett års prenumeration (4nr).

    Med tanke på att priset ligger på $5 per nummer inkl internationell frakt så har jag inte stora förhoppningar på mängden innehåll, fast det kanske du kan bekräfta?
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  10. #10
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Den är rätt tunn, men har i regel några intressanta artiklar inom diverse ämnen, ofta artiklar som gästskribenter skriver om länkbyggen, konverteringar, A/B testing osv..Den är mest som ett skönt komplement till bloggar vilka man kan läsa offline till och från jobbet. ca 45 sidor varav kanske 10-15 är reklam för l olika mässor och SEM företag.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  11. #11
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Citat Ursprungligen postat av Paul Shallow
    Jag skulle vilja slå ett slag för Search Marketing Standards

    >> http://www.searchmarketingstandard.com/?index

    Det är kanske inte världens mest uttömmande SEO/SEM tidning men några läsvärda artiklar finns det, särskilt om man inte följer med i internationella bloggar och forum. Sedan fokuserar de mycket på landningsidor, CTR och konverteringar inom SEM vilket ligger mig varmt om hjärtat. Lite kuriosa gällande smstandards är att en gubbe ville köpa av mig en tidning när jag läst klart den på tunnelbanan eftersom han tjuvläste samtidigt som mig, blev nyfiken och ville börja prenumerera.
    Hur får man tag på en sån här tidning i Sverige?
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  12. #12
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Varken köper eller prenumererar på någon svensk tidning.

    Förutom att det kan vara lite kul att läsa - finns det verkligen någon svensk tidning som innehåller något som inte redan finns på nätet?

  13. #13
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Hur får man tag på en sån här tidning i Sverige?
    www.searchmarketingstandard.com/?subscribe

    Markera "I live outside the United States" :P

  14. #14
    mshjelms avatar
    mshjelm mshjelm är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    13
    Vill bara flika in att det går att få 15% rabatt på prenumerationen genom att ange koden "PPCU".

  15. #15
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av Peter Långfors
    Varken köper eller prenumererar på någon svensk tidning.

    Förutom att det kan vara lite kul att läsa - finns det verkligen någon svensk tidning som innehåller något som inte redan finns på nätet?
    Det kanske är precis som du säger, men jag är lite gammaldags på den punkten, föredrar fortfarande att läsa en bok eller tidning framför att göra det via datorn (utskrifter är inte riktigt samma sak)...

  16. #16
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Anders G
    Det kanske är precis som du säger, men jag är lite gammaldags på den punkten, föredrar fortfarande att läsa en bok eller tidning framför att göra det via datorn (utskrifter är inte riktigt samma sak)...
    Instämmer.
    Jag har ännu inte hittat någon programvara som kan ersätta boken eller tidningen, framförallt inte när jag brukar fylla mina böcker och tidningar med anteckningar, överstrykningar och vikna blad för att hitta tillbaka mm

  17. #17
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Böcker är en sak. Att läsa en 1200-sidors bok om XML på skärmen är ingen höjdare. På stranden föredrar jag en pocket framför att få den bärbara full med sand. DaVinci koden läser jag hellre i soffan än sittandes vid datorn.

    Men nu handlade tråden om tidningar...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vilka CMS är SEO-vänliga?
    Av Gustaf i forum Optimering
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 20:22
  2. Vilka alternativ för E-handelslösning??
    Av Bmwpower i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 10:13
  3. Optimera mot vilka ord? Tips!
    Av Daniel_K i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 06:54
  4. Vilka kataloger är måsten?
    Av Nikke Lindqvist i forum Kataloger
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 17:28
  5. Vilka sätt har vi att kunna skaffa inlänkar på?
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 17:54