Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 31

kompass 140 000 idag...

  1. #1
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    Vi har en sida med PR5 och det finns idag ca 140 000 unika besökare per månad. Det är en sida där man hittar olika företag i mkt varierande brancher.


    Vi har för närvarande ingen PR än då sidan med "partners" bara ligger med utlänkar.
    Ni kommer ligga under partners på kompass.

    Sidan skall vara på svenska

    mvh Daniel
    Senast redigerat av Danielw den 2007-02-06 klockan 11:38.

  2. #2
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Det är inte så intressant att ligga på en partnersida med PR0. Har ni någon annan sida, med PR, att lägga länken på så är jag intresserad.

  3. #3
    Mädzz..s avatar
    Mädzz.. Mädzz.. är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Peter Långfors
    Det är inte så intressant att ligga på en partnersida med PR0. Har ni någon annan sida, med PR, att lägga länken på så är jag intresserad.
    Låter som att länksidan är nyupplagd. Är det så så kommer den ju ha hög PR inom kort så jag tror inte att det behöver vara så ointressant.

  4. #4
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Låter som att länksidan är nyupplagd. Är det så så kommer den ju ha hög PR inom kort så jag tror inte att det behöver vara så intressant.
    Jag tror inte att länksidan kommer att ha PR5 i första taget. Förstasidan har PR5, övriga undersidor PR3.

    Jag har inget problem med att göra enstaka länkbyte med nya sajter eftersom de, precis som du säger, får PR så småningom. Men att kräva PR5 och trafik från tillbakalänken är i mina ögon inte något schysst byte.

  5. #5
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Krav på PR på minst 5 och skall gärna leverera en del trafik.
    ligga på en partnersida med PR0
    Jag vill byta min gamla Opel till en ny porche, den måste vara röd.
    Danielw - vem vill ge dig en PR 5 länk i utbyte mot en PR 0 (noll)

  6. #6
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    redigerat.

  7. #7
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    Ok jag fattar! När kan man få högre PR? Den som vet vad kompass och bonnier är kanske oxå förstår sig vidden av att länka till oss.



    Citat Ursprungligen postat av Sundream Estate
    Jag vill byta min gamla Opel till en ny porche, den måste vara röd.
    Danielw - vem vill ge dig en PR 5 länk i utbyte mot en PR 0 (noll)

  8. #8
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    Vi länkar mest inom koncernen och vi är i ett uppstarts skede där dem oxå skall börja länka till oss. Dem flesta har ok PR vilket jag hoppas inom snar framtid kommer gynna oss väl.
    Citat Ursprungligen postat av Peter Långfors
    Jag tror inte att länksidan kommer att ha PR5 i första taget. Förstasidan har PR5, övriga undersidor PR3.

    Jag har inget problem med att göra enstaka länkbyte med nya sajter eftersom de, precis som du säger, får PR så småningom. Men att kräva PR5 och trafik från tillbakalänken är i mina ögon inte något schysst byte.

  9. #9
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Google har ingen info om kvartalsrapporten så det finns många sajter som har mer länkvärde än just Bonnier. Sen ställer jag mig lite frågande till 140k unika i månaden, hur är detta uppmätt?

    Iaf, dra ner på det här pr tänket och satsa på korrekta ankartexter så ska det nog gå bra.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  10. #10
    Mädzz..s avatar
    Mädzz.. Mädzz.. är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Jag känner att PR stiger många till huvudet. Instämmer med Per här ovan att satsa på bra ankartexter är en god idé. Och att kanske påbörja belysning av hur man faktiskt rankar i träfflistorna. PR gör inte så mycket här. En PR5 kan ligga långt under en PR1 eller tom. PR0

  11. #11
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    Gosh det här blev invecklat:-) Tack för alla svar.

    NI vet bäst. Jag har "lär mig SEO" i min profil. Tanken från början var att alla inom bonnier skall länka till varann. Det tar ett tag förmodligen att få alla att länka till varann. Alla lever sitt eget liv just nu. Men inte fan hade jag en tanke på att vi hade PR 0 på våra partnersidor efter 5 dagar:-( PR är tydligen inte så viktigt dårå??? ankartexter ska vara bra. Det skall givetvis läggas in. Men som jag nämner i sammanhanget är det här ett stort steg för kompass att överhuvudtaget börja länka till andra. Så snälla gott kom gärna med fler goda råd:-)

    eder Daniel
    Citat Ursprungligen postat av Mädzz..
    Jag känner att PR stiger många till huvudet. Instämmer med Per här ovan att satsa på bra ankartexter är en god idé. Och att kanske påbörja belysning av hur man faktiskt rankar i träfflistorna. PR gör inte så mycket här. En PR5 kan ligga långt under en PR1 eller tom. PR0

  12. #12
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    PR är säkert inte 0. Men det dröjer innan PR-värdet exporteras ut.

  13. #13
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Jag känner att PR stiger många till huvudet. Instämmer med Per här ovan att satsa på bra ankartexter är en god idé. Och att kanske påbörja belysning av hur man faktiskt rankar i träfflistorna. PR gör inte så mycket här. En PR5 kan ligga långt under en PR1 eller tom. PR0
    Helt riktigt. Det finns mycket utöver PR att titta på vid ett länkbyte. Det jag emotsatte mig var ett byte med en PR0 sida som hade krav på en PR5 länk med trafik i byte. Jag föreslår att man har andra kvalitetskrav på ett länkbyte, att sajten i fråga är seriös, har ett bra/passande innehåll, gärna lite ålder, etc.

  14. #14
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Var det inte PR5 på sajten som han menade snarare än sidan med länken? Lite begreppsförvirring?

    Jag tror att det där är en bra sajt att vara länkad från.

  15. #15
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Lite begreppsförvirring?
    Möjligt. Och jag håller med, jag tror också att det är en bra sajt att vara länkad från.

  16. #16
    Mädzz..s avatar
    Mädzz.. Mädzz.. är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Låter som att vi alla är överens nu

    Bra där.

  17. #17
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    ja jag menade från siten .se. men med min ringa kunskap måste jag tänka på min tydlighet:-)
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Var det inte PR5 på sajten som han menade snarare än sidan med länken? Lite begreppsförvirring?

    Jag tror att det där är en bra sajt att vara länkad från.

  18. #18
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    Precis ändrat min förfrågan:-)
    Citat Ursprungligen postat av Danielw
    Vi har en sida med PR5 och det finns idag ca 140 000 unika besökare per månad. Det är en sida där man hittar olika företag i mkt varierande brancher.


    Vi har för närvarande ingen PR än då sidan med "partners" bara ligger med utlänkar. Finns ännu av dem som länkar till oss. Vår ambition är försöka denna succesivt.

    Ni kommer ligga under partners på kompass.

    Sidan skall vara på svenska

    mvh Daniel

  19. #19
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Det blir ju väldigt många utlänkar på en sida.

    För att göra det lite mer överskådligt skulle du kanske kunna sortera in dem på något sätt, t ex branschtillhörighet.

    Detta tror jag dessutom skulle gynna både er och era partners i framtiden. Särskilt om ni utformar kategorierna ur ett SEO perspektiv. Då blir ju utlänken och inlänken mer relevant.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  20. #20
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    Tack låter vettigt och det är säkert något sånt på G:-))
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Det blir ju väldigt många utlänkar på en sida.

    För att göra det lite mer överskådligt skulle du kanske kunna sortera in dem på något sätt, t ex branschtillhörighet.

    Detta tror jag dessutom skulle gynna både er och era partners i framtiden. Särskilt om ni utformar kategorierna ur ett SEO perspektiv. Då blir ju utlänken och inlänken mer relevant.

  21. #21
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    Du säger "export" när sker en export eg?

    mvh Daniel
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    PR är säkert inte 0. Men det dröjer innan PR-värdet exporteras ut.

  22. #22
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Av och till när Google känner för det. Ungefär var 100 - 150 dagar tror jag.

    Just nu pågår en export men er undersida hinner inte komma med där.

  23. #23
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    ok har man några datum innan detta sker?
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Av och till när Google känner för det. Ungefär var 100 - 150 dagar tror jag.

    Just nu pågår en export men er undersida hinner inte komma med där.

  24. #24
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Danielw
    ok har man några datum innan detta sker?
    Nej. De säger ingenting innan. Och det är inte säkert att det är färska värden exporteras ut. Förra gången var det väldigt gamla värden som exporterades ut.

  25. #25
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Sker inte efter ett exakt mönster. Se http://www.seocompany.ca/pagerank/pa...date-list.html för de senaste exporterna.

    Nästa export är beräknad till mitten av april.

  26. #26
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    ok har hört att google.se ligger ca 1-2 år efter i utvecklingen eller vad man ska säga kan det bero på detta?
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Nej. De säger ingenting innan. Och det är inte säkert att det är färska värden exporteras ut. Förra gången var det väldigt gamla värden som exporterades ut.

  27. #27
    Mädzz..s avatar
    Mädzz.. Mädzz.. är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Hur menar du att de ligger efter i utvecklingen?
    Min erfarenhet av google över lag är att de ligger långt fram i all möjlig utveckling och 1-2 år inom all IT är väl motsvarande 10-20 år inom bilindustrin.

    Eller är jag helt ute och cyklar?

    Citat Ursprungligen postat av Danielw
    ok har hört att google.se ligger ca 1-2 år efter i utvecklingen eller vad man ska säga kan det bero på detta?

  28. #28
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    Ursäkta men var inte tillräckligt tydlig. Jag menar google.se vs google.com ska tydligen vara skillnad på i utveckling....
    Citat Ursprungligen postat av Mädzz..
    Hur menar du att de ligger efter i utvecklingen?
    Min erfarenhet av google över lag är att de ligger långt fram i all möjlig utveckling och 1-2 år inom all IT är väl motsvarande 10-20 år inom bilindustrin.

    Eller är jag helt ute och cyklar?

  29. #29
    Mädzz..s avatar
    Mädzz.. Mädzz.. är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Jo att .com ligger längre fram än .se har jag också fått känningar på. Men det du syftar till när du menar utveckling är egentligen hur ofta de uppdaterar eller exporterar PR?

    Citat Ursprungligen postat av Danielw
    Ursäkta men var inte tillräckligt tydlig. Jag menar google.se vs google.com ska tydligen vara skillnad på i utveckling....

  30. #30
    Danielws avatar
    Danielw Danielw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    21
    Jag vet inte om det är exp eller uppd. Har bara hört att man ligger längre i utv. när det gäller .com. Låter ju rätt logiskt. Kanske nåt att forska vidare på...:-)
    Citat Ursprungligen postat av Mädzz..
    Jo att .com ligger längre fram än .se har jag också fått känningar på. Men det du syftar till när du menar utveckling är egentligen hur ofta de uppdaterar eller exporterar PR?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Har du kramat din Pitbull idag?
    Av pitbull i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 05:21