Resultat 1 till 10 av 10

Serpson Rank Tracker

  1. #1
    Skuriss avatar
    Skuris Skuris är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Hej,

    Jag har under en tid utvecklat en enkel rank tracker mot Google för enbart svenska sökord.
    Med enkel menar jag att det i dagsläget inte finns funktioner som att byta mellan mobile/desktop, alerts, keyword suggestions, grupper, konkurrensvärde på sökfraserna eller möjlighet att jämföra mot konkurrenter.

    Ambitionen är inte heller att utveckla allt detta utan hålla den enkel och riktad mot målgruppen som inte behöver ha allt i samma verktyg. Det finns redan bra verktyg som innehåller en mängd funktioner. Jag har också tänkt att hålla tjänsten gratis, åtminstone så länge det inte innebär allt för stora utgifter.

    Systemet kommer vidareutvecklas med tiden, men först skulle jag vilja veta lite vad folk vill ha, och försöka bygga in enbart det mest nödvändiga.

    Funktionalitet som finns i systemet idag:

    • Daglig tracking av keywords.
    • Obegränsat antal domäner, 150 keywords gratis.
    • Graf, visar upp till 3 år tillbaka i tiden.
    • Tabell där man ser förändringar mot vissa tidpunkter tillbaka i tiden (upp till 3 år)
    • Sökvolym från Google Ads
    • Rank mot norden, USA, UK och Tyskland
    • Möjlighet att schemalägga rapporter och skicka till valfria e-postadresser med valfri logotyp


    Jag är medveten om att många av er inte kommer byta från befintlig rank tracker, men det hade vart kul om några ville testa och komma med synpunkter/idéer.

    Nu ligger systemet alltså redo för användning och om någon är intresserad så är det bara att gå till nedan länk för att skapa ett konto. Jag kommer enbart kunna ha ett begränsat antal användare till en början och limit är 150 sökord per konto för att gå lite försiktigt fram. Användning är naturligtvis gratis.

    Sidan ligger här: https://serpson.com

    Om det framöver blir aktuellt med att ta betalt för tjänsten så kommer det självklart finnas möjlighet att fortsätta använda systemet till ett rabatterat pris som tack för hjälpen.
    Senast redigerat av Skuris den 2019-07-31 klockan 18:01. Anledning: Uppdatering

  2. #2
    Skuriss avatar
    Skuris Skuris är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Jag söker fortfarande användare som vill ge Serpson ett försök.

    Tjänsten har vidareutvecklas och det finns nu sökvolym och möjlighet att spåra sökpositioner i norden, UK, USA och Tyskland.

  3. #3
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Kul, har registrerat ett konto och jämför med en annan tjänst jag använder i begränsat med keywords, alltid trevligt med nya tjänster om dem är bra .. =)

  4. #4
    ogge_112s avatar
    ogge_112 ogge_112 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    13
    Fick sökvolym 0 på ett relativt populärt sökord.

    Sen provade jag er tjänst kontra nedan och i ena rankar en sida på plats 59 medans den i er inte har någon rank, men det kanske kan diffa iom att ni kör på topp 60?

    https://www.serprobot.com/serp-check.php

  5. #5
    Skuriss avatar
    Skuris Skuris är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Hej,

    Tack för att ni testar.

    Skickat PM så kan vi kika närmre på de eventuella konstigheter du hittat.

  6. #6
    Skuriss avatar
    Skuris Skuris är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Nu är det ett gäng som har testat systemet ett tag. Det hade vart väldigt kul att höra era synpunkter. Har ni några idéer på vad som skulle kunna göras bättre?

  7. #7
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Ok, jag testade verktyget och jag har tagit bort min tracking, men inte kontot då det inte fanns eller så hittade jag inte hur jag deletar mitt konto.

    Vidare så är det otroligt basic och i stort sett oanvändbart som det är, kika på https://www.serprobot.com dem har det absolut minsta man kan behöva för en basic tracking.

    Lycka till i framtiden.
    Senast redigerat av Startify den 2019-07-05 klockan 11:56. Anledning: Stavfel

  8. #8
    Skuriss avatar
    Skuris Skuris är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Startify Visa inlägg
    Ok, jag testade verktyget och jag har tagit bort min tracking, men inte kontot då det inte fanns eller så hittade jag inte hur jag deletar mitt konto.

    Vidare så är det otroligt basic och i stort sett oanvändbart som det är, kika på https://www.serprobot.com dem har det absolut minsta man kan behöva för en basic tracking.

    Lycka till i framtiden.
    Tack för testet!

    Ja det är absolut en del funktionalitet som återstår för att det skall bli riktigt användbart. Försöker bara reda ut vad som är det mest viktiga. Har du någon input på vad du saknar mest?

    Jag testade serprobot.com väldigt snabbt och enligt mig så kändes det rätt rörigt. Men jag är väl lite partisk också. Där fanns ju lite saker som Serpson saknar, men inte något som är svårt att åtgärda så det hade vart intressant att höra vad som saknas.

    Tack igen och ha det fint!

  9. #9
    ogge_112s avatar
    ogge_112 ogge_112 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    13
    Några funktioner/förbättringar jag gärna hade velat få in:
    1) Kunna välja ett specifikt sökord och enbart se diagram och stats för det
    2) Kunna gruppera/tagga upp olika sökord och sen få fram enbart data för dessa
    3) Kunna exportera ut datan till excel

  10. #10
    Skuriss avatar
    Skuris Skuris är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Detta ligger som utvecklingspunkter. Alla är bra och viktiga saker att få med. Tack!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Söker alternativ till Wincher (google rank tracker)
    Av MiniAnton i forum SEO-verktyg
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2019-04-21, 14:01
  2. Automatisk keyword tracker
    Av Hank i forum SEO-verktyg
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 13:04
  3. SEK-Tracker säljes till högstbjudande
    Av Bengt i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 23:01
  4. Rank Tracker Beta v4.8b1 - Gratis (Juli 2009)
    Av David Olofsson i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 14:25